...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Yoberi łączy outdoor i mobile

Yoberi dostarcza technologię do kolejnej niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z internetu LTE oferowanego ze 100 nośników reklamy typu citylight. Po akcjach prowadzonych dla marek Coca-Cola i Plus, technologia jest obecnie wykorzystywana z podwójną siłą na potrzeby kampanii Allegro – firma Yoberi w miesiąc zwiększyła liczbę interaktywnych citylight’ów z 50 do 100. Z rozwiązania korzysta ok. 2000 osób dziennie.

Firma interaktywna Yoberi we współpracy z Clear Channel udostępnia internet poprzez sieć WiFi już ze 100 miejskich citylight’ów. Z rozwiązania można korzystać w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, a także w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Citylight’y z zespołami modemów WiFi znajdują się w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach, w których natężenie ruchu pieszych jest największe. Urządzenia emitują sygnał WiFi, który pozwala na darmowy dostęp do internetu LTE o prędkości ok. 70 Mb/s. Z bezprzewodowej sieci może korzystać każdy, kto przebywa w pobliżu nośnika reklamowego na obszarze o średnicy ok. 100 m. Każdego dnia do sieci loguje się ok. 2000 osób w różnych miastach Polski.

– W branży mediów i reklamy coraz częściej słychać, że klasyczny outdoor powoli odchodzi w niebyt  – mówi Rafał Smoliński, prezes zarządu Yoberi.  Tymczasem nam udaje się go ponownie ożywić. Z sukcesem łączymy wartości dla reklamodawców i docelowych odbiorców. Marketerzy korzystają z przestrzeni reklamowej, która pozwala im skuteczniej dotrzeć do wybranych grup celowych, nie zapominając o dwóch najważniejszych elementach, czyli interakcji użytkownika z przekazem i mierzalności działań. Z kolei, konsumenci zyskują darmowy, szybki internet, dzięki któremu mogą produktywnie spędzić czas, kiedy czekają na autobus. Technologia zdała egzamin. Teraz działa ona systemowo i cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych partnerów biznesowych. Od sierpnia podwoiliśmy liczbę nośników z WiFi – obecnie jest ich już 100, a liczba ta wciąż rośnie. Co jednak szczególnie cieszy, to szerokie spektrum dostępnych rozwiązań. Użytkowników możemy zachęcać do interakcji z marką m.in. za pomocą reklam statycznych, animacji, materiałów wideo, aplikacji, gier miejskich czy kuponów promocyjnych. Możliwości są niemal nieograniczone.

::

Przeczytaj też:

Pierwsze citylighty w sieci handlowej w Polsce

::

Użytkownicy stykają się z przekazem reklamowym na kilku etapach – od kreacji outdoor na citylightach, poprzez nazwę sieci dostosowaną do potrzeb kampanii oraz atrakcyjną graficznie bramkę logowania, aż po docelowy landing page, który może być np. stroną prezentującą ofertę, kuponem rabatowym czy filmem reklamowym. W sierpniu 35 interaktywnych przystanków wykorzystywanych było w ramach kampanii Coca-Cola „Powiedz to piosenką”. We wrześniu bezprzewodowy dostęp do internetu oferowany był w ramach promocji marki prepaid Plush należącej do sieci Polkomtel. Obecnie startuje kampania dla marki Allegro, realizowana przez Clear Channel we współpracy z domem mediowym Universal McCann.

– Planując kampanie dla naszych Klientów, zawsze poszukujemy nowych form, kanałów przekazu czy rozwiązań technologicznych  – powiedział Alfred Ejsmont, radio, outdoor, ambient & cinema director Universal McCann.  Nie inaczej jest w przypadku najnowszej kampanii dla Grupy Allegro. Postawiliśmy na połączenie tablic CLP i narzędzie oferowane przez firmę Yoberi, gdyż wykorzystuje ono potencjał mobile i sprawia, że outdoor staje się interaktywny. Łączymy tym samym korzyści dla Klienta i użytkowników, a przy tym korzystamy z technologii, która jest idealnym rozwiązaniem dla sektora e-commerce.

W ramach interaktywnych citylight’ów Yoberi może identyfikować system operacyjny urządzenia mobilnego, z którego użytkownik loguje się do sieci (iOS, Android, Blackberry OS, Windows Phone etc.), dostosowując komunikat czy landing page do odbiorcy. Ponadto, w systemie istnieje możliwość kształtowania limitów czasowych i transferowych tak, aby np. po 20 min każdy użytkownik, chcąc dalej korzystać z internetu, ponownie obejrzał kreację reklamową. 

::

Przeczytaj też:

Reklama w wielkim mieście

::

Kampanie realizowane na citylight’ach z WiFi są w pełni mierzalne, co jest cechą dotychczas niespotykaną w działaniach outdoorowych. Yoberi stworzyło bowiem platformę WildFish, umożliwiającą koordynację i mierzenie efektów działania poszczególnych stref WiFi. Zdalne sterowanie i zarzadzanie siecią punktów dostępowych pozwala w prosty i nieinwazyjny sposób kontrolować wyświetlane podczas logowania informacje i materiały graficzne. Każdy punkt dostarcza w czasie rzeczywistym dane o aktywnych użytkownikach, dzięki czemu możliwe jest błyskawiczne włączenie kampanii na dodatkowych nośnikach lub przeniesienie działań z jednej lokalizacji do drugiej – w zależności od natężenia ruchu.

Interaktywne przystanki to nie pierwsze rozwiązanie Yoberi z pogranicza marketingu i nowych technologii. W wakacje mieszkańcy i turyści w 9 nadmorskich kurortach mogli korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu w technologii LTE za pomocą dronów sterowców, które również stanowiły nośniki reklamowe. Każdy z trzech sterowców mógł dostarczać internet ok. 1000 osób dziennie na obszarze o średnicy ok. 1 km. Zarówno technologia wykorzystywana w interaktywnych citylight’ach, jak i drony sterowce zostały opracowane w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni na podstawie autorskich projektów zespołu inżynierów firmy Yoberi.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF