...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Z czternastowiecznej Bazyliki na przystanek — niezwykła kampania AMS we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie

witraż_na przystanku_ams

Od 14 lutego br. w Muzeum Narodowym w Krakowie można będzie oglądać wystawę polskich witraży średniowiecznych pt. „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”. Towarzyszy jej niezwykła kampania promocyjna na nośnikach AMS w Krakowie i Warszawie.

Szyby w przystankach autobusowych promujących wystawę przypominają czternastowieczny witraż znany z Bazyliki Mariackiej w Krakowie. Całe przystanki AMS zostały przeznaczone  wyłącznie temu projektowi, tworząc spójną i zwracającą uwagę pasażerów i przechodniów całość. Niezwykłe wiaty przystankowe można zobaczyć w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu (przystanek Hotel Bristol 02) i w Krakowie na przystanku przed Muzeum Narodowym. Wystawa promowana jest również na krakowskim nośniku Dynamic Backlight oraz na nośnikach Premium Citylight w całej Polsce.

„Witraże żyją tylko wtedy, gdy przenika je światło” – pisze o wystawie jej kuratorka dr Dobrosława Horzela.

Stąd pomysł, by kolejny raz wyjść z projektem w przestrzeń polskich miast i ze średniowiecznego kościoła przenieść motyw witrażu na współczesną ulicę. To kolejny niezwykły projekt przygotowany we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie. Cieszymy się, że te wspólne przedsięwzięcia spotykają się z pozytywnym odbiorem mieszkańców.

Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS

Poprzednie projekty AMS i Muzeum Narodowego w Krakowie to m.in. „Przystanek Wyspiański”, prezentujący dzieła Stanisława Wyspiańskiego oraz „Przystanek Wajda”, nawiązujący do twórczości filmowej Andrzeja Wajdy.

„Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce” to wyjątkowe przedsięwzięcie, dzięki któremu będzie można zobaczyć witraże z polskich kolekcji muzealnych i prywatnych oraz z kościołów i klasztorów. Ponadto wystawiane będą dzieła malarstwa tablicowego, hafty, złotnictwo, dokumenty, rysunki i projekty przeszkleń. Wiele z tych eksponatów nigdy dotąd nie była prezentowana publiczności. Niektóre z nich w ostatnich latach poddano badaniom i pieczołowitej konserwacji na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Krakowie – jak choćby wykonane około 1200 roku witraże z dawnej kolekcji Zamoyskich w Adampolu.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 14 lutego do 26 lipca br.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF