Zapalniczki dla miłośniczek mody?

Alina Enache, marketing manager w BIC Polska, mówi o tym, czemu służy współpraca producenta zapalniczek z projektantem mody

BIC wprowadza obecnie na rynek zapalniczki zaprojektowane przez Macieja Zienia. Jaki jest cel tego typu działań – czy chodzi o wzrost sprzedaży czy raczej budowanie wizerunku, stworzenie pretekstu do mówienia o marce? 

W 2012 roku jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy markę zapalniczek stworzonych specjalnie dla kobiet –  Miss BIC. Chcieliśmy stworzyć coś nowego i wyjątkowego dla kobiet, by i one miały swój gadżet. Będziemy tę markę rozwijać i zaskakiwać konsumentki nowymi projektami. Maciej Zień idealnie pasuje do Miss BIC – jego projekty są eleganckie, kobiece, bardzo „glamour“ – dokładnie takie, jakie nasze zapalniczki. Chcemy dostarczać naszym konsumentkom serie zapalniczek, które będą im się podobać oraz które będą chciały kolekcjonować. Ponadto na pewno związanie się z tak znanym projektantem sprawi, iż o marce dowiedzą się teraz także miłośniczki mody.

Czy marka podejmowała wcześniej tego typu działania na polskim rynku?

Pierwszą kolekcję zapalniczek zaprojektowanych przez znanych i lubianych polskich artystów zainicjowaliśmy w zeszłym roku. W 2012 wprowadziliśmy na rynek zapalniczki, które specjalnie dla nas zaprojektował Andrzej Mleczko. Jego zabawne i satyryczne rysunki zdobią 12 zapalniczek BIC z tej kolekcji.

Z kim marka współpracowała przy tworzeniu limitowanych edycji na zagranicznych rynkach?

Firma BIC każdego roku wprowadza na różne rynki nowe wzory zapalniczek współpracując nie tylko z artystami, ale także choćby z innymi markami albo klubami sportowymi. Z tej współpracy powstało wiele wyjątkowych kolekcji. Przykładami niektórych z nich są: limitowana edycja zapalniczek z wzorami samochodów VW retro, z logo Playboy czy z logo klubów piłkarskich – np. Barcelony.  

Na jakim poziomie kształtuje się roczna sprzedaż zapalniczek BIC w Polsce? 

Ujmując kwestię globalnie – jesteśmy numerem jeden na świecie w markowych zapalniczkach kieszonkowych. Każdego dnia konsumenci na całym świecie kupują 5 mln zapalniczek BIC. W Polsce jesteśmy poważnym graczem na rynku, szczególnie jeśli porównamy różnorodność wzorów oraz jakość i bezpieczeństwo produktu. Warto wspomnieć, że zapalniczki kieszonkowe BIC przechodzą ponad 50 indywidualnych, automatycznych kontroli i każda z nich spełnia lub przekracza wymagania określone w międzynarodowej normie bezpieczeństwa ISO 9994.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF