...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zapytaj na Facebooku

Dużą popularnością cieszą się strony i aplikacje, dzięki którym w szybki i łatwy sposób możemy nawiązywać kontakty z potencjalnymi partnerami. Tradycyjne portale randkowe ustępują miejsca chociażby Tinderowi, aplikacji, która „dopasowuje” dziennie ponad 10 milionów osób. Facebook również wychodzi naprzeciw szukającym miłości, tworząc funkcję Zapytaj.

Jakiś czas temu Facebook postanowił ułatwić nam zdobywanie informacji na temat użytkowników, którzy nie zamieszczają szczegółów prywatnego życia na swoim profilu. Pomóc ma nam w tym funkcja Zapytaj.  Jak dotąd „zapytać” mogliśmy o miejsce zamieszkania, miejsce pracy czy ukończoną szkołę. Teraz możemy poznać także status związku naszych znajomych.

Korzystanie z nowej funkcji jest bardzo proste. Wśród informacji na temat użytkownika szukamy statusu związku. Następnie naciskamy przycisk Zapytaj. Pojawi się okno, w którym możemy w kilku słowach uargumentować naszą prośbę, o te informację, np. zaprosić kogoś na kawę. Pozostało już tylko czekać na odpowiedź wybranka/wybranki. Trzeba jednak podkreślić, że opcja jest dostępna jedynie w obrębie osób należących do wspólnego grona znjaomych w serwisie Facebook.

::

Facebook: nowości na konferencji f8

::

Stwierdzenie, że nowa funkcja cokolwiek użytkownikom ułatwia, jest mocno dyskusyjne. Z pewnością można jednak stwierdzić, że ułatwia Facebookowi zdobywanie dodatkowych informacji na ich temat. W momencie gdy udostępniamy komuś dane za pomocą Zapytaj, nie stają się one oczywiście widoczne dla wszystkich posiadaczy konta w serwisie. Informacja zostaje jednak odnotowana przez portal, a co się z tym wiąże, w przyszłości zostanie wykorzystana przez marketerów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF