Zderzenie perspektyw gracze vs. marki! Już 11 maja na Impact’22 – zapraszam do uczestnictwa!

Gry wideo to rozrywka przyszłości. Nic bardziej mylnego. Gry wideo to rozrywka teraźniejszości. Wartość rynku gier wideo osiągnęła w 2020 roku niebagatelne 155 miliardów dolarów (to dwa razy więcej niż suma przemysłu filmowego i muzycznego razem wziętych) a szacuje się, że może ona wzrosnąć do 260 miliardów dolarów już w 2025 roku jak podaje investopedia.com. Palytoday.co podaje, że na świecie jest obecnie 3,1 miliarda graczy, a w samej europie jest ich 668 milionów. Te kwoty nie są dla marketera obojętne.

 

W Brief Esports od ponad dwóch lat edukujemy marki jak skorzystać na tym niegasnącym trendzie rosnącej popularności gier, jak docierać z komunikacją marketingową do gamerów. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się to trudne. Mamy grupę skupioną wokół jednego tematu — gier wideo — nic tylko szykować produkt, komunikat i jazda! Takie podejście to błąd. Należy bardzo dobrze rozpoznać środowisko, aby maksymalnie spersonalizować zarówno produkt jak i przekaz. Wiedza w tym zakresie jest jak góra lodowa unosząca się w wodzie, jej wierzchołek jest widoczny i łatwo do rozpoznania. Jednak to, co kryje się pod powierzchnią, jest najistotniejsze. W obszarze gier jest mnóstwo kategorii: sport, strzelanki (tzw. FPSy), gry fabularne (tzw. RPGi), logiczne, platformowe, mobilne, survivale, itd. można by naprawdę długo wymieniać. Każdy rodzaj gry to określona społeczność graczy, twórców i widzów. Każda kategoria to kanał komunikacji.

Potrzeba wiedzy eksperckiej!

Tu pojawia się popyt na wiedzę specjalistyczną. Z pomocą markom przychodzą takie osoby jak ja które emigrowały do świata komunikacji marketingowej w gamingu i e-sporcie z tradycyjnego marketingu. Potrzeba pomostu łączącego cele i wizje firm oczekiwaniami reprezentantów pokolenia gier wideo. Dodatkowym aspektem utrudniającym sprawę jest rosnące zaangażowanie czasowe graczy czas poświęcony graniu vs. rozwój osobisty i nauka. Które gry są dobre, które rozwijają, w jakie obszary inwestować przy zachowaniu „brand safety”? Na te i inne pytania pomogą mi odpowiedzieć moi goście to Jacek Jankowski (ekspert branży gier i tiktoker występujący pod nickiem „tata gracza”) oraz Mateusz Matysiak GG League – mówi Wojciech Krzemień, brief.pl

Podczas rozmowy zderzymy ich punkty widzenia i — mam nadzieję — rozkodujemy gaming.

Zapraszamy na Impact’22

Ścieżkę Media & Marketing Insight poprowadzi Wojciech Krzemień, pracujemy przy niej wspólnie z THE WAY / Brief.pl.
Odbędzie się 11.05.2022 w godzinach 15:40-18:00.

Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Wojciech Krzemień