...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znów wzrosły wydatki na reklamę online

Nadal reklamodawcy najchętniej przeznaczają pieniądze na reklamę graficzną – display ma 43 proc. udziału w rynku reklamy online. Na drugim miejscu jest SEM z 36 proc. udziału w rynku a na trzecim miejscu szeroko pojęte ogłoszenia – 15 proc. udziału. Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu to najszybciej rosną wydatki na reklamę mobilną (81 proc.) i w mediach społecznościowych (74 proc.).

Najwięcej na reklamę online wydają marki motoryzacyjne (17 proc. udziału) a zaraz po nich związane z finansami (14 proc.) i handlem (9 proc.). Największe wzrosty w wydatkach na reklamę odnotowano wśród marek żywnościowych (48 proc.), odzieżowych (42 proc.) i komputerowych (34 proc.).

Poniżej: wykres pokazujący jak rosły wydatki na reklamę online od 2009 roku do pierwszego półrocza 2013 roku

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF