53 proc. przychodów Facebooka to mobile

Facebook, podczas telekonferencji zarządu firmy z inwestorami i analitykami, przedstawił wyniki finansowe za czwarty kwartał 2013 roku.

Facebook ujawnił w środę, że reklamy telefonów stanowiły 53 proc. całkowitych przychodów reklamy w czwartym kwartale 2013 roku, po raz pierwszy, liczba przekroczyła 50 proc. W poprzednim kwartale reklamy na telefon komórkowy stanowiły 23 proc. ogółu przychodów z reklam. Jest to pierwszy kwartał, w którym reklamy mobilne jako źródło przychodów przekroczyły dwa poziomy: 50 proc. udziału i miliarda dolarów. Co więcej przychody z reklam mobilnych w IV kwartale — 1,25 miliarda USD — wyniosły niemal tyle, co łączne przychody z reklam w IV kwartale zeszłego roku.

W IV kwartale 2013 r. łączne przychody sięgnęły 2,59 miliarda USD, co w porównaniu z IV kwartałem 2012 r., kiedy przychody wyniosły 1,59 miliarda USD przychodów, stanowi wzrost o 63 proc. Przychody z działalności reklamowej wyniosły 2,34 miliarda USD, co w porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku oznacza wzrost o 76 proc. 

Liczba użytkowników Facebooka nadal rośnie

Liczba aktywnych użytkowników w okresie dziennym (daily active users, DAU) wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 757 milionów, co oznacza wzrost o 22 proc, liczba mobilnych DAU wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 556 milionów (49 proc. wzrost). Liczba aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (monthly active users, MAU) wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 1,23 miliona, co oznacza wzrost o 16 proc., liczba mobilnych MAU wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 945 milionów, co oznacza wzrost o 39 proc.

3 główne czynniki wzrostowe działalności reklamowej Facebooka

1. Reklamy mobilne

Black Friday (tradycyjny dzień promocji handlowych w piątek po Święcie Dziękczynienia w USA) był dniem największych przychodów Facebooka z reklam mobilnych w omawianym kwartale.

Podczas zakupów w sklepach ludzie korzystają z telefonów, a to oznacza, że są na Facebooku. Z badania przeprowadzonego niedawno przez Millward Brown Digital wynika, że klienci w sklepach używają Facebooka 4 razy częściej niż innych aplikacji i wyszukiwarek. Ponad połowa osób, dla których Facebook był źródłem inspiracji do zakupów, stwierdziła, że było to wpływowe źródło informacji.

2. Dalszy wzrost liczby marketerów pod względem branż, rodzajów i regionów geograficznych

Przykład z segmentu Direct Response — sklep internetowy Nomorerack promował okazje świąteczne za pośrednictwem Facebooka. Firmie udało się osiągnąć ambitne cele zwrotu z inwestycji i wygenerować przychody na poziomie 8 milionów USD w sam Black Friday.

Małe i średnie firmy — imponujące postępy — 72 proc. nowych reklamodawców z tego segmentu pozyskanych w IV zaczęło od promowanych postów lub promowanych polubień stron.

Deweloperzy — aplikacje mobilne generują bardzo duży wzrost przychodów. Niewiele ponad rok temu Facebook wprowadził reklamy prowadzące do instalacji aplikacji mobilnych, a w zeszłym kwartale — reklamy mobilne zwiększające aktywność i liczbę konwersji, chcąc pomóc użytkownikom w znajdowaniu i używaniu ciekawych aplikacji. Działa to jeszcze lepiej, niż się spodziewano.  Jest to niewielka, ale szybko rozwijająca się kategoria, z którą wiąże się duże nadzieje.  Jest to ciekawy obszar, ale na konkretne wyniki trzeba będzie jeszcze zaczekać.

3. Inwestycje w rozwój produktów: identyfikacji grup docelowych i pomiaru skuteczności

Niestandardowe grupy odbiorców odgrywają kluczową rolę. Dotyczy to także kategorii partnerów — w IV kwartale liczba kategorii zwiększyła się dwukrotnie: z 500 do 1000.

Postępy odnotowano także w dziedzinie mierzenia skuteczności — funkcja mierzenia skuteczności konwersji offline wykazała, że przeciętny zwrot z nakładów na reklamy w aktualnościach jest 8-krotny.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«