6 Złotych, 6 Srebrnych i 5 Brązowych Bębnów na Golden Drum dla polskich agencji!
Na tegorocznym konkursie polskie agencje zdobyły łącznie 17 nagród. Aż 25 nominacji otrzymało w sumie 8 polskich agencji w tegorocznym konkursie reklamowym Golden Drum. Większość nadesłanych prac pochodzi z Ukrainy, a następnie z Polski, Słowacji i Węgier. Ten coroczny konkurs wspierany przez słoweńską Izbę Turystyczną umożliwił twórcom poniżej 30 roku życia z całego świata pokazanie swojej kreatywności i wygranie 1000 euro.
Całe 7 statuetek trafiło do agencji Change Serviceplan (Group One) za kampanię „Unmute” dla Polskiego Związku Głuchych. Jednym Złotym, 1 Srebrnym i 2 Brązowymi Bębnami za akcję „Helping Whopper jr” dla Burger Kinga obdarzono Agencje 180 heartbeats + Jung von Matt. Agencja VMLY&R zdobyła 2 nagrody: Srebrny i Brązowy Bęben za kampanię „Pierwsza pomoc ludzkości” przygotowaną dla BNP Paribas. 3 Złote Bębny otrzymała agencja Grey Polska za kampanię „Parlament” dla Fundacji mamprawowiedziec.pl. Z jednym Srebrnym Bębnem wraca Platige Image za kampanię „Dying Light 1 Pozostań człowiekem” dla firmy Techland.
„Unmute”
„Helping Whopper jr”
„Pierwsza pomoc ludzkości”
W tym roku na festiwalu Golden Drum przyznano łącznie 31 Brązowych, 28 Srebrnych, 24 Złote Bębny jak i 9 Grand Prix. Po niżej wymienimy kilka zagranicznych firm które otrzymały nagrody jak i udostępnimy przetłumaczone wypowiedzi odpowiedzialnych za projekty:
Agencja Roku, odnosząca największe sukcesy agencja reklamowa, która zebrał najwięcej punktów, to Publicis Italy.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni i zaszczyceni otrzymaniem tej prestiżowej nagrody
co po raz kolejny świadczy o tym, jak stawianie marek w centrum kulturowym,
odpowiednie rozmowy i dostarczanie wartości się opłaca. Zdecydowanie
wierzą, że marki rozwijają się pod względem trafności, gdy cel i
autentyczności są w symbiozie. Ciężka praca wykonywana przez lata stworzyła
sprawdzony model danych jaki kreatywności połączony z odwagą
nasi ludzie i nasi klienci sprawiają, że marki rezonują. chciałbym wyrazić moje
szczere podziękowania dla całego zespołu za to, że tak się stało”.
– Bruno Bertelli, Global CEO Le Pub e Global CCO Publicis Worldwide.
Zaś siecią roku został holding reklamowy Publicis.
„Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że otrzymaliśmy tytuł sieci roku jako Publicis
na Złotym Bębnie drugi rok z rzędu. Poza tym było świetnie
zobaczyć więcej marek agencyjnych i po raz pierwszy zwycięzców z tworzenia Groupe
list of shortlist i zwycięzców. Wszystko to jest świadectwem i
ogólną siła twórczą grupy w regionie i poza nim oraz
z pewnością przykładem naszego zaangażowania w kreatywność, za którą również chcemy
podziękowaćwszystkim naszym klientom. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych zespołów”.
– Jorg Rommi, Chief Creative Officer, and Tomas Lauko, CEO at Publicis Groupe CEE
Nagrodę Niezależnej Agencji Roku przyznano agencji White Rabbit z Budapesztu.
„To wielka duma i zaszczyt mieć tę wyjątkową nagrodę,
zwłaszcza jako agencja węgierska. To wielki sukces nie tylko dla
nas, ale dla wszystkich, którzy pomogli i wspierali nas w drodze do
osiągnięcia tej nagrody. Wszystkie wyrazy uznania i wielkie podziękowania dla Seven.One
AdFactory/Creative House i WallDecaux! Wielkie gratulacje i uściski dla Daniela
Koller, Tom Schwarz i Friedrich-Paul Spielhagen! Mam nadzieję, że to jest
tylko początek, a White Rabbit Budapest będzie kontynuować swoją podróż polegającą
na tworzeniu coraz to bardziej sensownych i efektywnych produktów.”
– István Bracsok, Chief Creative Officer and Founding Partner at White Rabbit Budapest.
Tytuł Agencji Produkcyjnej Roku dla agencji produkcyjnej
który zebrał najwięcej punktów, zasilany przez Coca-Colę, trafił do greckiego GOOD PEOPLE.
„Witaj Golden Drum, jesteśmy zaszczyceni i zachwyceni byciem Produkcją 2022 roku. Toast za progres w przyszłości. Do zobaczenia za rok.”
-Good people
Tytuł Digital Agency of the Year dla agencji cyfrowej, która
zebrał najwięcej punktów, zasilany przez Coca-Colę, trafił do izraelskiego
DIBOOR.
„DIBOOR to agencja reklamowa z unikalnym podejściem cyfrowym dla obu stron
marki i przyczyny społeczne. Została założona przez kobietę, która miała pragnienie
stworzyć holistyczną platformę, która da każdemu kreatywny głos.
Kampania „Posłuchaj mojego głosu” zyskała ogromne zainteresowanie i
wpływ dzięki czemu udowodniliśmy, że my, reklamodawcy, mamy supermoc do ratowania życia. Tak zrobiliśmy w tej kampanii i tak też będziemy robić w przyszłych.
Jesteśmy podekscytowani i wdzięczni, że jako pierwsi wygraliśmy Digital Agency of the Year
nagrodę roku na festiwalu Golden Drum.”
– Eyal Guy, Chief Creative Officer and Co-partner and Dana Koll ben
Yehuda, CEO and Co-partner, DIBOOR.
Jak i wiele innych…