60% marketerów poszukując nowej pracy nie wybrałoby ponownie marketingu

420

Natomiast jedynie 48% marketerów ocenia rezultaty swoich działań marketingowych jako dobre lub bardzo dobre – to najciekawsze wnioski wynikające z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey przeprowadzonej przez SALESmanago wśród marketerów z całej Europy. Za najrzadziej używane technologie uznano Machine Learning & AI oraz boty, a za najbardziej
przeceniane metody – SEO, płatne promocje online i firmowe blogi. 63% marketerów jako główne wyzwanie wskazało generowanie leadów

Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach” – mówi Grzegorz Błażewicz, CEO SALESmanago, najszybciej  rozwijającej się platformy marketing automation w Europie. „Aby to osiągnąć, według mnie  muszą skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów,
a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami, używając do tego wszystkich dostępnych danych o klientach”.

Inne interesujące wnioski z ankiety:

  • 38% marketerów używa Google Analytics do mierzenia ogólnej wydajności digitalmarketingu
  • 42% marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne
  • 38% marketerów uważa, że głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail
    marketing
  • 60% marketerów zamierza ulepszyć strategie personalizacji w nadchodzących miesiącach

Pełen raport z wynikami ankiety jest dostępny pod adresem:  http://blog.salesmanago.com/salesmanago-2/european-digital-marketing-survey-2018/

Ankietę przeprowadzono w maju 2018. Kwestionariusz został wypełniony przez niemal 350  marketerów z europejskich krajów