...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Akademia Škody świętuje dziesięciolecie działalności

Škoda może pochwalić się długą, sięgającą 1927 r., tradycją kształcenia zawodowego. W tym roku marka świętuje dziesiątą rocznicę działalności swojej Akademii, dla której kluczowe jest wzmacnianie pozycji pracowników i uczniów, aby skutecznie kształtować przyszłość w erze transformacji. Podczas obchodów jubileuszu uczestnicy mieli okazję wziąć udział w interaktywnych, innowacyjnych warsztatach zgłębiających tematy takie jak: sztuczna inteligencja, druk 3D, automatyzacja, e-mobilność oraz projektach dotyczących umiejętności miękkich.

 

– Jesteśmy w trakcie transformacji w kierunku e-mobilności i cyfryzacji. Tworzymy warunki do podnoszenia kwalifikacji naszych pracowników i przygotowania ich do przyszłych wymagań naszej branży, aby z powodzeniem przeprowadzić tę zmianę. Kształcenie naszych pracowników ma dla nas fundamentalną wartość. Możemy spojrzeć wstecz na prawie 100-letnią tradycję szkoleń i edukacji w Škoda Auto, zaczynając od naszych pierwszych praktykantów w 1927 roku. Dziś, dzięki swojemu innowacyjnemu i strategicznemu podejściu do nauki, Akademia Škody odgrywa kluczową rolę w umożliwieniu naszym pracownikom zdobywania nowych umiejętności. Jednocześnie przyczynia się do rozwoju marki i zwiększenia konkurencyjności w radykalnie zmieniającym się świecie mówi Maren Gräf, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Ludzi i Kultury.

Długa tradycja kształcenia

Już w 1927 roku szkoła zawodowa Škody w Mladá Boleslav otworzyła swoje drzwi dla pierwszych 58 uczniów. Od tego czasu kształcenie w niej ukończyło ponad 25 000 osób. Obecnie szkoła zawodowa stanowi część Akademii Škody, gdzie niemal 820 aspirujących specjalistów przygotowuje się do swoich przyszłych ról w 19 dyscyplinach z branży motoryzacyjnej. Warto wspomnieć, że blisko sto z nich to kobiety. Firma podniosła już kwalifikacje ponad 23 000 pracowników, aby przygotować ich do wymagań związanych z e-mobilnością i zabezpieczyć miejsca pracy w zakładzie.

 

Ciągły rozwój pracowników

Škoda, jako dynamicznie zmieniająca się firma skupiona na digitalizacji i technologiach przyszłości, uczyniła naukę integralną częścią swojej strategii korporacyjnej. Firma uważa, że odpowiednie umiejętności oraz zaangażowanie pracowników to nadrzędny klucz do udanej transformacji. Zadaniem Akademii Škody jest zatem oferowanie kursów szkoleniowych, które są nie tylko istotne pod względem merytorycznym, ale także motywują pracowników do samodzielnego kształcenia i umożliwiają im ciągły rozwój.

 

Akademia Škody oferuje teraz odpowiedni ekosystem cyfrowej nauki z przekwalifikowaniem i doskonaleniem kompetencji, ścieżkami rozwoju i działaniami na rzecz rozbudowy kultury organizacyjnej. System jest sam w sobie w ciągłym procesie transformacji, aby dotrzymać kroku szybko zmieniającemu się środowisku w branży motoryzacyjnej i rzeczywistości społecznej. Ekosystem tworzy innowacyjne miejsca pracy i zmienia paradygmat uczenia się.

 

 

– Zakres kursów Akademii Škody ma na celu nie tylko przekazywanie wiedzy technicznej, ale także integrowanie umiejętności zawodowych i społecznych. Jubileusz daje nam możliwość powrotu do niesamowitych osiągnięć minionej dekady i wyrażenia szczerych podziękowań za naszą owocną współpracę z wszystkimi partnerami. Jednocześnie, świętując dziesiątą rocznicę, nakreślamy naszą wizję edukacji przyszłości i kontynuujemy napędzanie transformacji. Akademia Škody w znacznym stopniu przyczyni się do pomyślnej przyszłości firmy  dodaje Maren Kabowski, Szef Akademii Škody.

 

Obchody jubileuszu

W ramach obchodów rocznicy uczniowie ze szkoły zawodowej Škody w Mladá Boleslav opublikowali film przedstawiający zapowiedź kolejnego Samochodu Studenckiego. Jest to flagowy, trwający cały rok, projekt Akademii, w ramach którego praktykanci przekształcają model z portfolio Škody w swoje własne, wymarzone auto. Studenci są w pełni odpowiedzialni za realizację koncepcji – od pierwszego szkicu po unikalny, gotowy samochód. Praktykanci otrzymują wsparcie ze strony wielu działów Škoda Auto, w tym Škoda Design i Rozwoju Technicznego.

 

Z okazji jubileuszu, Klaus Zellmer, Prezes Zarządu Škoda Auto, Maren Gräf, Członek Zarządu ds. Ludzi i Kultury oraz Jaroslav Povšík, Przewodniczący Związku Zawodowego KOVO, podpisali memorandum promujące i wspierające Akademię Škody. Firma zobowiązuje się tym samym do intensywnego inwestowania w szkolenia i rozwój swoich pracowników, aby z powodzeniem realizować transformację w kierunku e-mobilności i cyfryzacji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF