...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Allegro rzuciło wyzwanie kilku polskim firmom!

Właśnie zaczyna się wielka rowerowa rywalizacja polskich firm. Bridgestone, Computacenter, Ergo Hestia, Lotos czy LPP odpowiedziały na zaproszenie Allegro i teraz będą namawiać swoich pracowników do wzięcia udziału w kampanii społecznej „Kręć Kilometry”. Celem jest przejechanie jak największej liczby kilometrów na dwóch kółkach, a przez to walka o czystsze powietrze. Fundacja Allegro All For Planet zaprasza też małe i średnie firmy do wypełniania deklaracji #RowerowyPracodawca.

Najbardziej popularna polska platforma sprzedażowa namówiła kilka dużych polskich firm do podjęcia wspólnych działań na rzecz czystego powietrza. W ramach rowerowej rywalizacji pracownicy Allegro,  Bridgestone, Computacenter, Ergo Hestia, Lotos czy LPP ścigają się na kilometry na rowerach. 

– Allegro i Fundacja Allegro All For Planet od lat prowadzą działania zmieniające świadomość społeczną. To jest pisane w nasze DNA i strategię działania na co dzień i w dłuższej perspektywie.  Założenie jest proste i pozwala na integrację pracowników we wspólnych działaniach mających piękny, ekologiczny cel. Chcemy pokazywać ludziom o ile zredukują ślad węglowy czy ile można zaoszczędzić zamieniając cztery koła na dwa – tłumaczy Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.

Dlatego poza coroczną rywalizacją miast w kampanii Kręć Kilometry, w tym roku rywalizują też przedsiębiorstwa, a dokładniej ich pracownicy. Dla wielu to nie pierwsza taka rowerowa inicjatywa. 

– W naszej firmie wspieramy zdrowy tryb życia pracowników i śmiało możemy powiedzieć, że jesteśmy firmą bardzo rowerową. Od kilku lat w firmie działa LPP Team, czyli grupa zrzeszająca miłośników sportu, licząca około 200 osób. Uczestnikom LPP Team opłacane są starty w zawodach rowerowych, biegowych oraz triathlonach na terenie całego kraju. Co więcej, na co dzień promujemy rowery i mobilizujemy pracowników, żeby na rowerach dojeżdżali nie tylko do pracy, ale i na spotkania służbowe. W tym celu udostępniamy im firmowe rowery oraz organizujemy regularne, bezpłatne przeglądy rowerowe, a także wewnętrzne konkursy i rywalizacje sportowe. Do dyspozycji pracowników są również stacje naprawcze dla rowerów, znajdujące się na terenie siedzib LPP – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji i zrównoważonego rozwoju z LPP. 

W ramach kampanii Kręć Kilometry każdy pracownik może monitorować rowerowe rezultaty swojej drużyny oraz pozostałych firm. 

– Generalnie chcemy wychodzić na przeciw każdej nowej inicjatywie, która służy nam, naszym pracownikom i naszej planecie. Standardem jest dla nas wyposażenie każdego biura w parking dla rowerów oraz prysznic, dlatego liczymy na duże zaangażowanie pracowników w kręcenie kilometrów – mówi Arletta Myler HR Manager z firmy Computacenter Poland. 

Przeniesienie eko-trendu na codzienność polskich firm, stało się w tym roku celem dla Fundacji Allegro All For Planet, która od lat działa na rzecz zdrowego środowiska i motywuje do rowerowych aktywności. Stąd pomysł przyznania tytułu #RowerowyPracodawca, wszystkim tym, którzy także chcą wspierać rower, jako narzędzie służące zdrowiu pracowników i naszej planety. 

– W ramach trwającej kampanii Kręć Kilometry zapraszamy pracodawców do wypełnienia krótkiej ankiety, w której zadeklarują że już są, lub wkrótce staną się firmą przyjazną rowerzystom. Chodzi o dostęp do parkingu, szatni, a także organizowanie wydarzeń integracyjnych na rowerach czy wdrażanie programów motywacyjnych. To wszystko ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne, ale także na kondycję pracowników, a to już wymierna korzyść biznesowa – mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet. 

Wypełnienie ankiety jest krótkie, bezpłatne, a deklarację mogą składać wszystkie firmy, niezależnie od wielkości czy liczby pracowników. Deklaracja #RowerowyPracodawca dostępna jest na stronie: https://kreckilometry.pl/dla-firm. Każda firma, po wypełnieniu ankiety i złożeniu deklaracji, otrzyma pakiet materiałów graficznych, które umożliwią pokazanie się w sieci, jako #RowerowyPracodawca. 

Więcej o kampanii: www.kreckilometry.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF