...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Autopsy.io – startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Powszechnie wiadomo, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach. Z tego założenia musieli wyjść twórcy strony Autopsy.io, na której zamiast o sukcesach, można poczytać o porażkach startupowców.

Choć może się to wydać nieco groteskowe, celem inicjatywy jest inspirowanie młodych przedsiębiorców. Na bardzo ubogiej graficznie stronie, która swoją całą szatę zawdzięcza tabelkom arkusza kalkulacyjnego, znajduje się całe bogactwo opowieści o biznesach, które zakończyły się porażką.

Scenariusz tych wydarzeń napisało samo życie, a opisali je ci, którzy ponieśli klęskę. Na stronie Autopsy.io można znaleźć linki do ich historii, nazwę firmy, ideę jaką kierowano się przy zakładaniu startup’u oraz skróconą, do jednego zdania, przyczynę porażki. Do tej pory znalazło się tam już ponad sto historii, a ponieważ strona ma charakter otwarty pojawi się na niej z pewnością jeszcze niejeden wpis.

W ostatnim czasie najgłośniej mówiło się o upadku aplikacji Secret. Ten case również można znaleźć na Autopsy.io, w postaci linku do wpisu na Medium, w którym założyciel Secret wyjaśnia dlaczego los jego produktu był taki, a nie inny. David Byttow twierdzi, że startup podryfował w stronę, która nie odpowiadała jego wziji, lecz znaleźli się tacy, którzy zauważyli, że firma nie była poprawnie zarządzana.

Po co zatem powstało Autopsy.io? Współtwórca witryny Niral Patel, chciał w ten sposób pomóc startupowcom w stworzeniu podręcznika złych praktyk – listy przeszkód i powodów, dla których dane biznesy się nie powiodły. Patel miał nadzieję, że w ten sposób odnaleźć będzie można pewne zależności i schematy, których w przyszłości początkujący przedsiębiorcy powinni się wystrzegać.

To z pewnością obowiązkowa lektura dla każdego startupowca.

::

Fot. Fotolia/ Claudio Divisia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF