...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Będzie polska wersja Betterplace.org?

Twórca platformy internetowej Betterplace.org, Till Behnke stara się pozyskać w Polsce partnerów, którzy pomogą mu stworzyć polską wersję strony. Dotychczas za pośrednictwem Betterplace.org ponad 300 tys. darczyńców wsparło około 5 tys. inicjatyw społecznych w 147 krajach.

Impuls do powstania platformy 

W 2006 roku Till Behnke, członek Ashoki z Niemiec, tworzył narzędzie internetowe, które umożliwia wspieranie w przejrzysty i bezpieczny sposób organizacji pozarządowych. Jednym z impulsów do zrealizowania tego typu projektu było doświadczenie Behnkego, który był rozczarowany, iż ze 100 euro, które przekazał na rozwój projektu społecznego, do beneficjentów dotarło jedynie 60 oraz że nie otrzymał informacji zwrotnej na temat realizacji projektu, który wspomógł finansowo.

Dlatego też Betterplace.org powstało jako przejrzysty samoregulujący się „rynek” oparty na strukturze nazwanej „siecią zaufania” („web of trust”). – Organizacje zbierające fundusze na realizację projektu nie są weryfikowane przez instytucje zewnętrzne czy przez nas, bo z doświadczenia wiemy, że nadużycia zdarzają się nawet w najlepiej kontrolowanych fundacjach- wyjaśnia Behnke. – Odpowiadamy za bezpieczeństwo transakcji finansowych, a wiarygodność organizacje zyskują dzięki swoim działaniom i publikowaniu informacji jak pieniądze przekazywane przez darczyńców są wydawane. Jeśli ktoś nie wywiąże się ze swoich obietnic to od razu zostanie to zauważone. Negatywne oceny uniemożliwią mu dalsze zbieranie pieniędzy – dodaje Behnke.

Dla kogo?

Użytkownicy sami oceniają realizację projektu i polecają go swoim bliskim. Dzięki systemowi ocen i komentarzy zauważone mogą zostać nawet mało rozpoznawalne, ale za to świetnie działające organizacje, co pozwala im na zebranie funduszy na realizację ich celów. Darczyńcą może zostać każdy, samodzielnie wybierając projekt i decydując w jakim zakresie oraz w jaki sposób chce go wesprzeć: finansowo czy zgłaszając się na wolontariusza.

 Wsparcie profesjonalistów

Dzięki umowom z bankami i firmami, takimi jak PayPal, dotacje dokonywane za pośrednictwem serwisu pozbawione są opłat manipulacyjnych. Wsparcie finansowe dużych firm pozwala również pokryć koszty funkcjonowania platformy, a także rozszerzać jej możliwości.

Na początku maja br. uruchomiono aplikację mobilną stworzoną we współpracy z niemieckim operatorem telefonicznym Vodafone. Dzięki temu darczyńca może w każdej chwili sprawdzić to, jakie inicjatywy potrzebują wsparcia w jego okolicy.

Informacja zwrotna

Zdaniem Behnkego, kluczem do sukcesu tego typu przedsięwzięcia jest stworzenie sieci osób, które nie tylko wspierają nas swoimi zasobami finansowymi, ale też mogą polecić nas swoim znajomym. Z tego powodu Betterplace.org daje nie tylko możliwość zbierania pieniędzy, ale też informowania na bieżąco o postępach w realizacji projektu. Dzięki takim wiadomościom darczyńcy zyskują pewność, że ich dotacja nie została zmarnowana, co może zaowocować dalszym wsparciem organizacji w przyszłości.

Przykładem jednego z ok. 5 tys. projektów wspartych za pośrednictwem Betterplace.org może być realizowana w Kabulu inicjatywa Skateistan – początkowo zakładała ona stworzenie szkółki, w której afgańskie dzieci uczą się jeździć na deskorolkach, jednak fundusze zebrane za pośrednictwem platformy pozwoliły pokryć nie tylko koszty sprzętu sportowego i budowę skateparku, ale też założenie szkoły dla dzieci, które nie mają szans na bezpłatną edukację.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF