Budowanie finansowej wartości firmy i generowanie efektu skali – temat kolejnych zajęć Szkoły Kreatywności

Już w najbliższą środę 25.05 w godz. 14:00-18:00 odbędą się zajęcia w ramach bezpłatnej Szkoły Kreatywności prowadzonej przez Centrum Kreatywności Targowa. Będziemy poruszać się w obszarze INNOWACYJNOŚCI, tematem będzie: „Budowanie finansowej wartości firmy i generowanie efektu skali”. Zajęcia zostaną poprowadzone przez eksperta z Transformative, Marcina Łaciaka.

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają standardowy sposób oceny wartości materialnej firmy – jaką wartość ma na danym etapie rozwoju, jakie wymagania dotyczące budowania efektu skali stoją przed osobami prowadzącymi rozwój firmy, na co będą zwracali uwagę potencjalni inwestorzy i partnerzy biznesowi. Omówione zostanie także case-study firm, ocena na ich sposób prowadzenia efektu skali oraz finansową wartość. Przygotowana zostanie lista operacji i zasobów, które firmy musiałby zapewnić, by zwiększyć swoją wartość w oczach potencjalnego inwestora.

 

Na pytanie o rozwój firmy – czym jest skalowanie (budowanie efektu skali) i dlaczego jest ono niezbędne w budowaniu wartości firmy sam prowadzący szkolenie Marcin Łaciak odpowiedział:

 

„Skalowanie, czyli rozwijanie skali działalności firmy, jest oczywistym celem większości organizacji. Wartość firmy zależy wprost od jej zdolności do zarządzania skalą (produktów, wymogów jakości, kontroli finansów). Firmy rozwijają się etapowo – na każdym etapie nabywać powinny specjalne kompetencje przygotowujące je do kolejnych wyzwań, wynikających z przyszłego zwiększania skali. Brak tych kompetencji może spowodować załamanie się organizacji pod naporem skali w kolejnym etapie rozwoju. Kompetencje osób zarządzających firmą mają kluczowy wpływ na utrzymywanie równowagi rozwojowej firmy, co z kolei ułatwia przyciąganie inwestorów i budowanie wartości firmy. Jakkolwiek skomplikowanie to brzmi, na naszym krótkim spotkaniu omówimy ten proces w przystępny sposób i popatrzymy na firmy z perspektywy potencjalnego inwestora”.

Marcin Łaciak to współzałożyciel i członek zespołu Transformative, związany z Zakładem Psychologii Pracy i Organizacji w Wydziale Psychologii i Kognitywistyki UAM w Poznaniu Absolwent Executive MBA Poznań-Atlanta na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Zarządu dużych organizacji, specjalista ds. zarządzania strategicznego, rozwoju sprzedaży i transformacji organizacyjnych. Ekspert i praktyk w zakresie optymalizacji procesowych, finansowych oraz łańcucha dostaw. Wykładowca Zakładu Psychologii Pracy i Organizacji w Wydziale Psychologii i Kognitywistyki im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Doświadczony coach, trener i konsultant prowadzący projekty doradcze dla firm na rynku krajowym i międzynarodowym.

 

Firma Transformative pomaga zarówno w wycenie firm jak i zwiększania ich wartości. Klientami są:

– fundusze inwestycyjne, dla których prowadzą działania due diligence oraz pomagają w rozwoju już nabytych organizacji

– właściciele firm i członkowie zarządu firm, które szukają wsparcia w zakresie rozwoju wartości własnego przedsiębiorstwa

 

Dzięki doświadczeniem firmy, pomogły już wielu małym, średnim i dużym firmom w zdobywaniu dla siebie atrakcyjnej przestrzeni rynkowej.

 

www.transformative.pl

 

Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny i odbywa się w systemie online. Dzięki zdobytej wiedzy z tego szkolenia można podnieść wartość swojej firmy.

Centrum Kreatywności Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Oferowany program Centrum wspiera rozwój zawodów przyszłości oraz pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu przez młode firmy, którym oferuje również biura do wynajęcia. CK Targowa jest też miejscem inspirujących spotkań, programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w oryginalnie zaprojektowanej przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Centrum Kreatywności Targowa