Budowanie nowej ery spersonalizowanych doświadczeń

W ciągu kilkunastu lat pracy na Facebooku, Dan Levy - wiceprezes Facebooka ds reklam i produktów biznesowych, skupił się na jednej misji: budowaniu znaczących połączeń między ludźmi a biznesami. Aby to osiągnąć, Facebook musiał zrobić kilka ważnych rzeczy: po pierwsze, doprowadzić do przejścia z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne. Następnie ustalić standardy dla spersonalizowanych reklam, aby firmy mogły docierać do właściwych klientów. A podczas pandemii, pomagać milionom firm w utrzymaniu otwartych drzwi i kolejnym milionom, otwierać je praktycznie po raz pierwszy.
Wielu twórców i firm wprowadziło innowacje, aby wyjść z wielu wyzwań, a Dan Levy jest zmotywowany za każdym razem, gdy dowiaduję się, jak bardzo Facebook jest integralną częścią ich sukcesu. Podobnie jak właściciel belgijskiej lodziarni Fubert, która rozpoczęła działalność dostawczą podczas COVID. Przedsiębiorca powiedział, że nie byłby w stanie „utrzymać się na powierzchni bez możliwości tworzenia spersonalizowanych reklam za pomocą Facebooka”. Takich jak on jest wielu.
Teraz, gdy niektóre części świata ponownie się otwierają, firmy stają w obliczu trwałej zmiany zachowań ludzi: migracja do e-commerce, która mogła zająć dekadę, eksplodowała w ciągu roku. To, w połączeniu z rosnącymi technologiami spełniającymi oczekiwania ludzi w zakresie prywatności, jest dla naszej branży pokoleniową okazją do ponownego wprowadzenia innowacji. Musimy opracować nowe sposoby dotarcia firm do klientów i dać ludziom większą kontrolę nad tym, jak ich dane osobowe są wykorzystywane w reklamach. Aby ta możliwość stała się rzeczywistością, koncentrujemy się na innowacjach produktowych w czterech obszarach:

I. Technologie zwiększające prywatność
„Połowa pieniędzy, które przeznaczam na reklamę, jest marnowana; problem polega na tym, że nie wiem, która połowa.” Ten słynny marketingowy truizm z XIX wieku utrzymał się do końca XXI wieku, co byłoby w porządku, gdyby chodziło o dużą firmę z dużym budżetem, ale nie gdy chodzi o sąsiedzkiego krawca. Potrzebny był lepszy sposób. Właśnie to zapewnił internet i marketing oparty na danych, umożliwiający małej firmie dotarcie do określonej grupy odbiorców, ze spersonalizowanymi wiadomościami za znacznie mniejsze pieniądze.
Teraz, często mając niewiele więcej niż telefon i konto na Facebooku lub Instagramie – ludzie mogą gonić za marzeniami bardziej niż kiedykolwiek. Tempo tworzenia nowych firm w USA osiągnęło rekordowy poziom w 2020 roku.
Facebook pomógł w przejściu na spersonalizowaną reklamę, a teraz chce pokazać, że personalizacja i prywatność nie stoją w sprzeczności.
Dlatego Facebook opracowuje technologie zwiększające prywatność, które pomagają zminimalizować ilość przetwarzanych przez nas danych osobowych, a jednocześnie pozwalają nam wyświetlać odpowiednie reklamy i mierzyć skuteczność reklam. Technologie te będą w przyszłości podstawą reklamy cyfrowej, podobnie jak mikrochip do przetwarzania komputerowego. Jednak aby te technologie działały i przynosiły korzyści wszystkim firmom, najpierw będzie to wymagało współpracy w całej branży, podobnie jak inne standardy i praktyki dotyczące prywatności. Dlatego Facebook jest częścią kilku współprac, takich jak Partnerstwo na rzecz Responsible Addressable Media (PRAM), World Wide Web Consortium (W3C) i Światowej Federacji Reklamodawców (WFA).
II. Odkrywanie produktów i biznesu
Dwieście milionów firm korzysta z bezpłatnych narzędzi Facebooka, takich jak strona na Facebooku lub konto na Instagramie, aby udostępniać aktualne informacje na temat firmy. Dziesięć milionów płaci za reklamę. Bez względu na to, w jaki sposób korzystają z Facebooka, platforma na nowo wyobraża sobie odkrywanie i znaczenie dla ludzi, twórców i firm.
Na przykład:
- Testowanie nowego środowiska w Aktualnościach, w którym użytkownicy mogą przeglądać treści firmowe na takie tematy jak uroda, fitness czy odzież, a także przeglądać treści z powiązanych firm.
- Wykorzystując kontekst, by lepiej sugerować, które reklamy wyświetlać, więc jeśli oglądasz film o podróżach, możemy wyświetlać reklamy hoteli i lotów.
- Ułatwienie ludziom budowania społeczności wokół firm zgodnych z ich wartościami. Od początku pandemii 3,5 miliona osób w Stanach Zjednoczonych dołączyło do nowych Grup dyskusyjnych wspierających małe firmy należące do osób czarnoskórych. Wkrótce w Stanach Zjednoczonych rozpocznie się ograniczony test umożliwiający umieszczanie plakietki małej firmy w reklamach.

III. Commerce
Jeden na trzech kupujących na całym świecie twierdzi, że planuje spędzać mniej czasu w sklepie nawet po zakończeniu pandemii, a prawie trzy czwarte twierdzi, że czerpie pomysły na zakupy z Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa.
Każdego miesiąca obserwujemy również ponad miliard osób odwiedzających Marketplace, a Sklepy mają ponad 300 milionów odwiedzających miesięcznie, mimo że Facebook uruchomilł go dopiero w zeszłym roku. Zaledwie kilka tygodni temu Facebook ogłosił, że Sklepy rozszerzają ofertę na Marketplace w Stanach Zjednoczonych a WhatsApp w niektórych krajach opracowuje reklamy w rozszerzonej rzeczywistości (AR), które zachęcają ludzi do wypróbowania interesujących ich produktów.

IV. Narzędzia biznesowe poza marketingiem
Dla firm czas jest równie ważny jak budżet. Facebook chce, aby najlepsza minuta i złotówka, jaką spędzają każdego dnia, była na Facebooku, a to wymaga czegoś więcej niż tylko lepszych narzędzi do kupowania reklam i publikowania aktualizacji. Facebook uważa, że może pomóc w rozwiązaniu wszelkiego rodzaju potrzeb biznesowych, niezależnie od tego, czy jest to zarządzanie relacjami z klientami (CRM), narzędzia do komunikacji biznesowej, czy zatrudnianie przez Facebook Jobs.
Facebook nieustannie naciska również na opracowywanie produktów i narzędzi zapewniających firmom to, czego potrzebują, jednocześnie wymagając mniejszej liczby kliknięć i wyborów oraz mniej codziennego zarządzania. Działania Facebooka :
- Pomaga firmom w łatwym prowadzeniu działalności w aplikacjach dzięki pakietowi Facebook Business Suite.
- Zapewnia firmom nowe narzędzia pozwalające zaoszczędzić czas, umożliwiając czerpanie inspiracji, planowanie wpisów, relacji i reklam oraz zarządzanie nimi.
- Rozszerza możliwości ujednoliconej skrzynki odbiorczej i ułatwia komunikację z klientami w całej rodzinie aplikacji Facebooka za pomocą jednego interfejsu.
- Rozszerzenie interfejsu Messenger API na Instagram, ponieważ klienci coraz częściej polegają na wiadomościach zamiast na rozmowach telefonicznych.
Źródło: Facebook