Czas natywnego wideo?

O roli natywnego wideo na Facebooku powiedziano wiele. Ów format nie tylko bowiem wywołuje bardzo duże zaangażowanie wśród fanów, ale także jest najczęściej wybieraną przez marki drogą dzielenia się treściami wideo w tym medium. Co ciekawe jednak, najnowsze dane opublikowane przez firmę analityczną Socialbakers pokazują, że wkrótce ten sam los może spotkać wideo natywne na Twitterze.

W najnowszym raporcie Socialbakers przedstawiono analizę treści wideo publikowanych przez 500 największych marek posiadających profil na Twitterze, od stycznia do lipca tego roku. Okazało się, że liczba natywnych treści wideo udostępnianych w tym medium wkrótce może przegonić liczbę publikowanych linków z wideo na YouTube’ie.

twiiter native video 

Co ważniejsze, zgodnie z publikacją, natywne wideo na Twitterze generuje największe zaangażowanie wśród użytkowników w porównaniu do jakiegokolwiek innego formatu treści wideo udostępnianych w tym medium – publikowanie treści bezpośrednio na Twitterze skutkowało wzrostem zaangażowanie na poziomie 216 proc. To oznacza, że tak, jak w przypadku Facebooka, znacznie lepszym rozwiązaniem dla marek wydaje się być publikowanie treści bezpośrednio w tym portalu, z wyłączeniem „pośredników” pokroju YouTube’a.

Co ciekawe, w raporcie pokazano również, że marki publikują więcej treści z aplikacji live-streamingowej Periscope niż z serwisu Vine, co jest dość zaskakującym odkryciem, biorąc pod uwagę fakt, że Periscope został uruchomiony w marcu tego roku. Zważywszy na fakt, że Periscope ma dziś 1.9 miliona codziennie aktywnych użytkowników, głównie oglądających, jednak rzadko kiedy „nadających” treści, nie powinno dziwić, że marki, chcąc dotrzeć do większej publiczności, wybierają także tę drogę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF