Czy Facebook będzie płatny?

Takie rozwiązanie sugeruje gigantowi z Menlo Park współzałożyciel Twittera, Biz Stone. Wprowadzenie opłat umożliwiłoby użytkownikom korzystanie z serwisu bez reklam, które Stone uważa za mało angażujące i nieużyteczne.
Przy sugerowanej opłacie 10 dol. za miesiąc oraz miliardzie użytkowników serwisu wydaję się, żę byłoby to korzystne rozwiązanie dla Facebooka.
Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć ile procent, lub wręcz promili obecnych użytkowników Facebooka, zdecydowałaby się na płatnego adblocka. Również nikt nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu spadek wyświetleń reklam mógłby wpłynąć na przychody z reklam, które są głównym źródłem dochodu Facebooka.
Na zakup konta zdecydowałyby się najprawdopodobniej osoby, które w reklamy nie klikają. Istotny jest też czynnik psychologiczny. Konta premium na portalach nadają im elementu elitarności, co mogłoby spowodować dyskomfort u wielu użytkowników, którzy nie mieliby możliwości zakupu takiego konta.
Model kont premium działa na innym dużym portalu społecznościowym – LinkedIn. Nie są znane dokładne przychody z tego źródła, ale wiadomo, że są jednym z głównych, obok reklamy kontekstowej.
::
Czy kupilibyście adblocka na Facebooku? Ile miesięcznie bylibyście w stanie na niego przeznaczyć?
::
Źródło: mashable.com