Czy Facebook będzie płatny?

3 709

Takie rozwiązanie sugeruje gigantowi z Menlo Park współzałożyciel Twittera, Biz Stone. Wprowadzenie opłat umożliwiłoby użytkownikom korzystanie z serwisu bez reklam, które Stone uważa za mało angażujące i nieużyteczne.

Przy sugerowanej opłacie 10 dol. za miesiąc oraz miliardzie użytkowników serwisu wydaję się, żę byłoby to korzystne rozwiązanie dla Facebooka.

Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć ile procent, lub wręcz promili obecnych użytkowników Facebooka, zdecydowałaby się na płatnego adblocka. Również nikt nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu spadek wyświetleń reklam mógłby wpłynąć na przychody z reklam, które są głównym źródłem dochodu Facebooka.

Na zakup konta zdecydowałyby się najprawdopodobniej osoby, które w reklamy nie klikają. Istotny jest też czynnik psychologiczny. Konta premium na portalach nadają im elementu elitarności, co mogłoby spowodować dyskomfort u wielu użytkowników, którzy nie mieliby możliwości zakupu takiego konta.

Model kont premium działa na innym dużym portalu społecznościowym – LinkedIn. Nie są znane dokładne przychody z tego źródła, ale wiadomo, że są jednym z głównych, obok reklamy kontekstowej.

::

Czy kupilibyście adblocka na Facebooku? Ile miesięcznie bylibyście w stanie na niego przeznaczyć?

::

Źródło: mashable.com

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej