...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dane Amazona nie do końca bezpieczne

Amazon dane

Są jedną z największych firm na świecie, posiadają jedne z największych baz danych. Wydawać by się mogło, że Amazon zadbał o bezpieczeństwo informacji o swoich klientach.

Jak wynika jednak z informacji, które wypływają z firmy jest wręcz przeciwnie. Przez ostatnie lata w pewnym stopniu firma stała się ofiarą własnego sukcesu. Ogromny rozwój i napływ nowych klientów oznacza również fale danych na ich temat.

Okazuje się, że ze względu na złą politykę bezpieczeństwa danych i brak ustalonych procedur wielu pracowników miało dostęp do niesamowicie wrażliwych danych. Sam dział, który odpowiadać miał za utrzymanie prywatności konsumentów i informacji o nich był źle zarządzany, a częste rotacje kadr uniemożliwiały zapanowanie nad chaosem, jaki powstał.
Wielu pracowników przez lata miało dostęp do danych wrażliwych takich jak zakupy na platformie, oglądane seriale czy też głosowe zapytania Alexy. Poza informacjami dotyczącymi klientów znajdowały się tam też wszystkie analizy rynków dla danych produktów oraz pozwalały one na sterowanie wynikami sprzedażowymi. Są to ogromne ilości danych, które dwa lata temu szacowane były na ponad 1200 petabajtów danych.

W efekcie pracownicy byli w stanie korzystać z wyprowadzonych danych dla własnych korzyści.
Analizowali zakupy celebrytów, zwykłych klientów oraz sprzedawali pozytywne recenzje i pozycjonowanie produktów. Wgląd w takie informacje pozwalał im również samemu sprzedawać najlepiej sprzedające się produkty lub zyskiwać na sprzedaży tych informacji do zewnętrznych organizacji. Zarządzający firmą nie byli w stanie zapanować nad wszystkimi kopiami danych, które mogły opuścić firmę ze względu na luki w zabezpieczeniach.

Co istotne mowa tutaj jedynie o danych z ekosystemu Amazon nie AWS, także firmy korzystające z rozwiązań chmurowych wydaje się, że mogą spać spokojnie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF