Danuta Breguła dołącza do newonce.media – pokieruje strategią biznesową i subskrypcyjną

Danuta Bregula

Nowo utworzone stanowisko Business Development and Membership Strategy Director Danuta Breguła piastuje od lipca. Jej najważniejszym zadaniem jest budowa strategii rozwoju biznesu cyfrowego newonce.media, którego ważną częścią będzie wprowadzany przez firmę jesienią paywall. Oferta subskrypcyjna marki komunikowana będzie pod nazwą newonce.club. Michal Michalski, Piotr Kędzierski oraz Marcin Łuniewski z newonce są laureatami 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Danuta Breguła wiosną odeszła z Agory, w której z sukcesami zajmowała się strategią subskrypcji “Gazety Wyborczej”. Zostawiła po sobie bazę 260 tysięcy subskrybentów.

newonce to imponujący i absolutnie najświeższy projekt w polskich mediach w ostatnich latach. Do dołączenia przekonały mnie elektryzująca marka, niezwykle ambitny plan zespołu, multimedialność oraz solidna wartość oferty programowej i produktowej, która rośnie z dnia na dzień w niespotykanym tempie. Jestem przekonana, że dzięki konsekwentnemu stawianiu społeczności w centrum swoich działań, marka newonce dojrzała do wprowadzenia płatnego modelu. Wierzę w jego sukces i z przyjemnością wesprę newonce swoim doświadczeniem, pomysłami i relacjami z najbardziej innowacyjnymi mediami w świecie subskrypcji.

Danuta Breguła, Business Development and Membership Strategy Director w newonce.media

Transformacja, którą rozpoczniemy jesienią, to z pewnością największy piwot w historii marki newonce. Świadomi światowych trendów i nieuniknionych przeobrażeń świata medialnego, zdecydowaliśmy się na tzw. ruch wyprzedzający. Wypływamy na nieznane nam wody, ale robimy to bez strachu, bo statkiem kierować będzie osoba, do której mamy ogromne zaufanie i której kompetencje cenimy najwyżej. Danuta stoi za największym jak dotąd sukcesem subskrypcyjnym w polskich mediach, więc fakt, że do nas dołącza, traktujemy jako ogromną szansę, fantastyczne wyróżnienie oraz potwierdzenie wartości, którą chcemy zaproponować naszym odbiorcom.

Michał Michalski, CEO newonce.media

Danuta Breguła w ostatnich latach była kluczową menadżerką odpowiadającą za transformację cyfrową Wyborcza.pl (Agora SA) i zbudowanie społeczności 260 000 subskrybentów “Wyborczej” w internecie na koniec 2020 roku. Od 2014 zajmowała się uruchomieniem i rozwojem modelu subskrypcyjnego i pracujących nad nim zespołów, kolejno w rolach kierowniczki rozwoju biznesu, dyrektorki strategii digital i dyrektorki strategii subskrypcyjnej. W 2020 roku osiągnięcia na polu subskrypcyjnym zostały uhonorowane branżową nagrodą WAN-IFRA w kategorii Best Paid Content Strategy in Europe. Również w 2020 Danuta Breguła odpowiadała za udział “Wyborczej” w prestiżowym, 9-miesięcznym programie GNI Subscription Lab organizowanym przez Financial Times, Google i International News Media Association. W ciągu ostatnich dwóch lat ukończyła kursy dla menadżerów zajmujących się przemianą cyfrową mediów na Uniwersytecie w Oxfordzie i w Poynter Institute na Florydzie, a także jeden z najlepszych programów rozwoju przywództwa w Europie Leadership Academy for Poland w Center for Leadership.

W skład rozbudowywanego zespołu kierowanego przez Bregułę wchodzą również Maciej Orłowski (Product Owner), Adrian Lewtak (Lead Product Analyst, również dołączył do newonce.media w lipcu br.), Przemek Krawczyk (Project Manager) oraz Michał Michalski (CEO).

Zmianę modelu biznesowego grupa newonce zapowiada już od paru miesięcy, kiedy to wystartował realizowany przez firmę cykl contentowy poświęcony płatnym mediom oraz konsultacje z użytkownikami. Od lipca działania te zostaną zintensyfikowane. Za paywallem newonce chce zamknąć treści premium: artykuły nie-newsowe, podcasty (których słuchalność przekroczyła milion odtworzeń miesięcznie) oraz wideo – zarówno w łączącej portal newonce.net i internetowe newonce.radio platformie newonce jak i w newonce.sport. Od jesieni ubiegłego roku obie te platformy mają swoje – dostępne w Google Play i App Store – aplikacje, które pobrano odpowiednio 200 000 (newonce) i 15 000 (newonce.sport) razy. W tej pierwszej platformie konta założyło ponad 30 000 użytkowników. Grupa newonce dociera miesięcznie do ponad miliona unikalnych użytkowników miesięcznie, poza mediami digitalowymi wydaje też drukowany półrocznik o nazwie newonce.paper (właśnie ukazał się jego dziewiąty numer) oraz ma stacjonarny newonce.bar zlokalizowany w centrum Warszawy.


Źródło: newonce

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF