Dokąd zmierza marketing?

4 707

Digital marketing rośnie w siłę, co potwierdza badanie Wyzwania CMO 2014, zrealizowane przez Microsoft, we współpracy z IAB Polska. Już jedna trzecia dyrektorów marketingu w Polsce przeznacza ponad połowę budżetu marketingowego na działania w kanałach elektronicznych. Mniejsze znaczenie mają takie narzędzia, jak organizacja wydarzeń, czy marketing bezpośredni. Jak rozwija się marketing i jakie stoją przed nim wyzwania?


Zmiany okiem marketerów

Marketerzy już teraz dobrze oceniają swoje kompetencje w zakresie wykorzystania cyfrowych kanałów i skuteczności prowadzonych w nich działań. Jedynie 16 proc. wskazuje, że są one niewystarczające. Nie spoczywają jednak na laurach, co pokazują wskazania kompetencji, które marketing powinien zdobyć w czasie najbliższych trzech lat. Blisko trzy czwarte CMO wskazało, że najbardziej pożądane umiejętności dotyczą marketingu mobilnego. Drugi obszar, który wymaga inwestycji w wiedzę, to analityka marketingowa (65 proc.). Social media wskazało 57 proc. szefów marketingu, podobnie jak content marketing. Zdaniem połowy badanych konieczne będzie stałe zdobywanie nowych kompetencji technologicznych.

 

 

 

 

– Cyfryzacja marketingu oznacza konieczność inwestycji w najnowocześniejsze narzędzia i co najważniejsze w wysoko wykwalifikowane i doświadczone kadry, które są jednym z najcenniejszych zasobów. To także konieczność zmian w strukturze organizacji, uwzględniających kluczową rolę zespołów analitycznych – powiedział Łukasz Purzycki, Marketing Director, Vice President, Deutsche Bank Polska S.A.

 

 Kierunki rozwoju marketingu

Uczestnicy badania nakreślili również kierunki, które zmienią oblicze marketingu w ciągu najbliższych lat. Analityka marketingowa to niekwestionowany numer jeden wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia. Wskazało go prawie 80 proc. badanych. Oznacza to zdecydowany nacisk na wykorzystanie narzędzi oraz budowanie procesów do pomiaru i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją, content marketing oraz wielokanałowość. Na znaczeniu stracą eventy, marketing bezpośredni oraz programy lojalnościowe.

 

 

 

-W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone narzędzia i kanały marketingowe – kongresy, konkursy i kameralne spotkania. Każdy z doradców pracujących z klientami jest elementem marketingu firmy. Jednak nawet w tak konserwatywnym środowisku technologia stała się narzędziem do budowania relacji – powiedziała Barbara Górska, dyrektor marketingu i komunikacji, EY Polska.

Cały raport dostepny jest tutaj.


Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej