E-commerce z dużym udziałem w rynku

e-commerce

Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej trzeci raz przebił barierę 11%.

Podobne wyniki cały rynek e-comerce osiągał ostatnio w kwietniu tego roku. Z uwagi na pandemię, sklepy były wtedy zamknięte. Wtedy udział wynosił 11,9%. Teraz jest to 11,4%, niewiele więcej niż było to dokładnie rok temu. Jednak sytuacja jest tym razem inna. W listopadzie otwarte były sklepy stacjonarne. Zazwyczaj w takiej sytuacji udział w rynku spadał.  W trakcie lockdownu w poprzednim sezonie zimowo-wiosennym, ten udział  wynosił 9,8 % w styczniu,  w marcu 9,5 %, a w kwietniu 10,8 %, a w kolejnych miesiącach zmalał do ok. 8 %

W listopadzie wartość sprzedaży internetowej zwiększyła się o 35%. Wpływ na to mógł mieć szał zakupów podczas Black Friday. Mimo to przed rokiem ten wzrost był znacznie większy i wynosił aż 47,9%. Całkowity wpływ handlu detalicznego wzrósł o 12% w skali rocznej, zaś w miesięcznej zmalał o jeden.


źródło: GUS, wirtualnemedia

Adam Daniluk