Eagile – nowy, prosty system do Marketing Automation od Digitree Group
W ciągu ostatniego roku pandemia koronawirusa znacznie zmieniła podejście i nawyki zakupowe klientów. Z powodu ograniczonego działania sklepów stacjonarnych, ludzie coraz chętniej kupują produkty online, a głównym kanałem komunikacji marki z klientem stał się Internet. W efekcie coraz więcej biznesów e-commerce stoi przed nowymi wyzwaniami. Jak wygrać z coraz większą konkurencją walkę o klienta? Jak skutecznie i płynnie poprowadzić komunikację?
Digitree Group swoją ofertą odpowiada na potrzeby rynku e-commerce, skupiając się na tworzeniu dedykowanych rozwiązań dla tej branży. Najnowszym narzędziem dla e-biznesów, które powstało w ramach Grupy jest Eagile – prosty system do Marketing Automation, który pomoże użytkownikom podnieść wskaźnik konwersji w sklepie internetowym oraz zwiększyć wartość sprzedawanych produktów.
Zautomatyzuj swój e-commerce i wyprzedź konkurencję!
Z powodu gwałtownego rozwoju e-commerce, wdrożenie Marketing Automation do biznesu – staje się koniecznością. Te sklepy online, które nie zdecydują się teraz na wprowadzenie automatyzacji, prawdopodobnie zostaną daleko w tyle, w pogoni za swoimi klientami. Z 17. Raportu Badania Poczty przeprowadzonego przez SARE wynika, że aż 68% przebadanych firm planuje w najbliższym czasie wprowadzić Marketing Automation do swojego biznesu. Oznacza to, że zainteresowanie automatyzacją stale rośnie. Sklepy online, które w pierwszej kolejności zdecydują się na wdrożenie tego rozwiązania, mają szansę na zbudowanie dużej przewagi nad konkurencją.
Eagile – Marketing Automation może być prosty
Większość dostępnych narzędzi do Marketing Automation oferuje tak wiele zaawansowanych funkcji, że klienci rozpoczynający dopiero przygodę z automatyzacją, mogą czuć się nimi przytłoczeni. Co takiego więc wyróżnia Eagile’a spośród reszty narzędzi? Prostota. Eagile nie posiada skomplikowanych i bardzo rozbudowanych scenariuszy. Jego działanie skupia się na dwóch najpopularniejszych kampaniach Marketing Automation: porzucone koszyki oraz produkty podobne. Pierwsza wspomniana kampania pomoże użytkownikowi odzyskać porzucone koszyki w jego sklepie online, a druga oferuje produkty podobne do tych, które wcześniej oglądał klient. Przykładowo, gdy ktoś oglądał białe, lewe drzwi, 90 cm, to rekomendacja będzie prezentować inne białe drzwi w podobnej cenie o tych samych parametrach.
Dlaczego należy ratować porzucone koszyki?
Problem porzuconych koszyków dotyczy wszystkich właścicieli e-commerce. Według badania przeprowadzonego przez Baymard Institute aż 70% koszyków zostaje opuszczona przez e-konsumentów w sklepach internetowych. Oznacza to, że na 100 klientów, którzy dodają produkty do koszyka, 70 z nich opuści witrynę sklepu internetowego przed dokończeniem i sfinalizowaniem zakupów. Czy każdy e-commerce musi więc tracić taką liczbę sprzedaży? Oczywiście, że nie. Niektórzy klienci potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej. Warto im w tym pomóc, wysyłając do nich mailing z dokładnie tymi samymi produktami, które zostawili w swoich koszykach oraz zachętą do sfinalizowania transakcji. A do tego właśnie służy prezentowany system.
Jak działa Eagile?
Eagile to narzędzie do automatyzacji e-mail marketingu, skierowane zarówno do małych, średnich jak i dużych e-commerce. System jest bardzo prosty w obsłudze, dzięki czemu użytkownik samodzielnie i szybko może zaplanować dynamiczną kampanię e-mail do własnej bazy odbiorców. Jeśli więc ktoś szuka narzędzia do automatyzacji, którego wdrożenie nie jest czasochłonne, a obsługa nie wymaga dodatkowej pomocy grafika oraz programisty, to Eagile jest najlepszym rozwiązaniem. Nawet integracja narzędzia ze stroną internetową sklepu jest bardzo prosta i można ją wykonać samemu. A jak działa Eagile w praktyce?
Dokładna analiza kampanii
Działania Marketing Automation nie powinny kończyć się na wysyłce wiadomości. Bardzo ważna jest dokładna analiza prowadzonych kampanii i ich optymalizacja. Eagile posiada czytelny panel raportów i statystyk ze zrealizowanych wysyłek, dzięki czemu użytkownik na bieżąco jest w stanie kontrolować swoje wyniki. Może na przykład sprawdzić, ile osób otworzyło wiadomość, powróciło do sklepu czy ostatecznie skorzystało z oferty. Dodatkowo, dzięki integracji z Google Analytics, nie trzeba już logować się do kolejnego narzędzia, aby zobaczyć liczbę transakcji i obrót, jaki wygenerowały prowadzone w tym systemie kampanie. Wszystkie potrzebne dane można znaleźć w jednym miejscu – w raportach Eagile’a.
Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów
Eagile to nasze najnowsze dziecko. Powstało na bazie obserwacji tego, czego oczekiwali nasi Klienci oraz działań, które realizowali. Skupiliśmy się na maksymalnym uproszczeniu konfiguracji i ograniczeniu decyzji Klienta do minimum, tak żeby kampanie przynosiły efekty jak najszybciej. Klient wdraża kod, przekazuje bazę i product feed, a następnie uruchamia całą kampanię, ograniczając się do wyboru i dostosowania pod siebie szablonu maila oraz określenia tematu wiadomości. Cała reszta dzieje się automatycznie. Jestem przekonany, że „mniej pytań” przy konfiguracji i zaufanie naszemu doświadczeniu, przyniesie Klientom realne korzyści w formie odzyskanych koszyków oraz zakupów rekomendowanych produktów.
Wojciech Brzezina, Project Manager Eagile’a
Szczegółowe informacje na temat Marketing Automation, jak i systemu Eagile znajdują się na stronie internetowej eagile.me. Tam też – już wkrótce – będzie można założyć bezpłatne konto testowe i wypróbować najprostsze na rynku narzędzie do automatyzacji. Aktualnie Eagile jest dostępny tylko w zamkniętej wersji beta, otwarcie rejestracji zaplanowane jest na maj 2021, a na wyżej podanej stronie można zapisać się na listę osób, do których w pierwszej kolejności zostanie wysłane powiadomienie o otwarciu rejestracji.
Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.