Facebook Gaming z nowymi funkcjami

Facebook gaming

Dlaczego portal społecznościowy od jakiegoś czasu mocno naciska na gaming? Jakie nowości czekają na twórców i widownię?

Gamingowa część Facebooka rozpoczęła swój rozwój zdecydowanie wcześniej, niż mogłoby się wydawać. Pierwsze gry w serwisie pojawiły się już w 2007 roku, a na popularności zyskały w 2009. Przez kilka następnych lat współpraca studiów gier takich jak Zynga pozwoliły platformie na ogromne zaangażowanie użytkowników i rekordowe wyniki. Hitami okazały się nowatorskie na tamte czasy gry ‘Social’ pozwalające na interakcję między znajomymi. Największą popularnością cieszyły się takie produkcje jak Farmville czy Candy crush popularne do dzisiaj.
Mimo to po kilku latach pomysł wypalił się i wymusił na twórcach zmiany podejścia. Mimo to nadal na Facebooku zagramy w blisko trzysta gier, z czego wiele pozwala na rozgrywkę mobilną.

Następnym krokiem w historii Facebook Gaming jest do dziś mocno rozwijana usługa streamingowa. W 2018 roku firma uruchomiła platformę pozwalającą twórcom udostępniać swoją rozgrywkę na żywo. W celu wypromowania serwisu, twórcy zdecydowali się ściągnąć do siebie znanych producentów z konkurencyjnych platform. Dzięki temu aktualnie Facebook Gaming stanowi trzecią co do wielkości platformę streamingową.

W najbliższym czasie serwis czekają kolejne udogodnienia, stawiające na budowanie społeczności poprzez angażowanie widowni w rozgrywkę. Twórcy dostaną możliwość włączenia funkcji pozwalającej dołączyć widzom do rozgrywki. Dzięki temu streamerzy dostaną kolejne narzędzie angażujące widza w stream.

Gaming może być szczególnie ważny dla spółki biorąc pod uwagę plany rozwoju Metaverse. Przy okazji, której Mark Zuckerberg mocno promował właśnie aspekt rozrywkowy projektu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF