Facebook: nowości na konferencji f8

30 kwietnia w San Francisco zebrało się 1700 osób, głównie programistów, z okazji corocznej konferencji f8 organizowanej przez Facebook.
Najciekawszą, dla przeciętnego śmiertelnika (czyt. Nie-programisty), częścią konferencji były wystąpienia, podczas których przedstawiciele Facebooka opowiadali o nowościach. Całość rozpoczął oczywiście Mark Zuckerberg, dopiero zbliżający się do trzydziestki założyciel serwisu. Ubrany w najzwyklejszy t-shirt, przyciskając mikrofon do mostka, zapewnił, że celem serwisu z Menlo Park jest stworzenie stabilnej platformy mobilnej dla programistów. Jest to ważna i śmiała deklaracja zważywszy na fakt, że aplikacja mobilna serwisu zbiera wiele negatywnych komentarzy.
Równie ważną nowością jest możliwość anonimowego logowania się do aplikacji. Jest to ukłon w stronę użytkowników, którzy obawiają się o to, jakie dane są od nich pobierane przez aplikacje.
Ciekawe też jak zostanie przyjęte przez programistów App Link, czyli możliwość linkowania pomiędzy aplikacjami. W tej chwili tę funkcję na starcie oprócz Facebooka wspierać będzie Dropbox, Pinterest, Endomondo, Spotify oraz kilka innych platform znanych i wykorzystywanych w Stanach Zjednoczonych.
Pozostałe nowości przedstawione podczas konferencji to:
– dzielenie się informacjami z aplikacji poprzez Facebook Messengera
– przycisk polubienia fan page’y bądź treści w aplikacjach (iOS, wkrótce również na Androida)
– FbStart, czyli program dla startupów i programistów, który zapewnia narzędzia, świadczenia czy zaproszenia na konferencje o wartości 5 tys. dolarów. Program ma pomóc zamieniać aplikacje w dochodowe biznesy.
– Audience Network. Również ma pomóc twórcom aplikacji w uzyskiwaniu dochodów. Audience Network jest siecią reklam, która wychodzi poza serwis – reklamy będą wyświetlane w aplikacjach mobilnych zewnętrznych twórców. Facebook oferuje 3 rodzaje reklam:
::
Źródło: