Fenomen aplikacji Snapchat jako narzędzia marketingowego

W jaki sposób najlepiej wypromować markę na Snapchacie, dlaczego warto inwestować w influencerów i jak przeprowadzić dobrą kampanię marketingową w mediach społecznościowych? Odpowiedzi na pytania szukaliśmy na Hash Fm Breakfast.
Hash Fm Breakfast to seria szkoleń, które mają na celu przybliżyć wszystkim zainteresowanym potencjał marketingowy drzemiący w influencerach.
Na szkoleniu, które odbyło się 5 kwietnia br., można było dowiedzieć się o nowych platformach mobilnych i ich gwiazdach oraz o tym, jak poprawnie i sukcesywnie wykorzystywać Snapchat i Instagram do działań marketingowych. Gośćmi byli Tomasz Sulewski z Orange Polska oraz przedstawiciele środowiska Snapchatu — siostry Bukowskie, Damian Siczek.
Dlaczego Snapchat?
O Snapchacie czytelnikom Briefu opowiedział Konrad Traczyk, założyciel agencji influencer marketingowej Hash Fm:
– Wyodrębniam dwa główne czynniki, które definiują sukces Snapchata. Przede wszystkim aplikacja jest pierwszym social networkiem, który został zbudowany od początku do końca z myślą wyłącznie o smartfonach i dopasowana do ich konstrukcji. Jest w zasadzie bardzo podobna do innych serwisów społecznościowych. Polega na steamingu treści, jednak przy zalogowaniu się do Snapchatu wyświetla się tylko pusty ekran, tak zwane „lusterko”. Jest to jeden z dowodów na to, że aplikacja ta stworzona została bez kompleksu wobec desktopu i w ogóle go nie uwzględnia.
Twórcy pokazują środkowy palec historii internetu i odpowiadają na potrzeby młodych użytkowników, dostosowując się do ich sposobu korzystania z urządzeń mobilnych. Dziwnym na pierwszy rzut oka wydaje się koncept znikających treści. Po zastanowieniu się widzimy, że Snapchat swą specyfiką jest najbardziej zbliżony do naturalnego sposobu komunikacji – rozmawiając ze znajomymi, wiemy, że treść trafi do adresata i zniknie, nie zostanie nagrana, udostępniona, ponownie odtworzona. To jest drugi czynnik i tym Snapchat stanowczo różni się od bardziej tradycyjnych w naszych czasach kanałów marketingowych, a mianowicie takich serwisów jak Facebook, YouTube czy Twitter.
— Warto również zaznaczyć, że Snapchat charakteryzuje się nagrywaniem wideo w pionie. Kilka lat temu taki sposób uważał się niemalże za faux-pas. Pionowe wideo ma jednak sporo zalet. Przede wszystkim ułatwia nagrywanie i odtwarzanie treści przez użytkowników przy każdych okolicznościach i w dowolnym miejscu bez potrzeby przekręcenia urządzenia — dodaje Konrad Traczyk.
Kolejna edycja szkolenia Hash Fm Breakfast odbędzie się 18 kwietnia br.
::
Foto: Fotolia/Sommersby