HigoSense z 20-milionowym finansowaniem

HigoSense

Warszawska spółka zajmująca się technologią z segmentu medtech pochwaliła się zebraniem funduszy, które pozwolą na ekspansje na rynki zagraniczne. Czy samodzielne badania w domu to przyszłość?

HigoSense od 4 lat stara się rozwijać swoją platformę wspierającą cyfrowe usługi medyczne. Dzięki ich produktom lekarze otrzymują możliwość zdalnego zbadania pacjenta na wielu płaszczyznach, wszystko dzięki jednemu urządzeniu. Również pacjenci bez profesjonalnego szkolenia są w stanie sprawdzić swoje podstawowe parametry. Warto zaznaczyć, że dotychczasowe fundusze zebrane przez spółkę wyniosły osiem milionów euro. Dlatego też zastrzyk kolejnych 5 milionów może być tak istotny.

Głównym produktem HigoSense jest fizyczne urządzenie korzystające z pięciu modułów takich jak: termometr, stetoskop, otoskop oraz dwa moduły przeznaczone do badania skóry i gardła. Samo urządzenie dzięki modułowej budowie nie jest dużo większe od smartfona.
Przy jego użyciu pacjent może w domu przeprowadzić szereg badań, których wyniki trafiają dalej do aplikacji twórców. Wewnątrz aplikacji zapisywane są dane pacjenta oraz jego wyniki. Dzięki temu lekarz w trakcie teleporady ma dostęp do wyników badań, może on również zlecić wykonanie poszczególnych testów i obserwować je w czasie rzeczywistym.

Głównie za sprawą pandemii rozwój telemedycznej branży w ostatnich latach zdecydowanie przyśpieszył. Sprawiając, że takie rozwiązania jak HigoSense mają coraz większą szansę przebicia się na rynku i na ułatwienie pracy lekarzom.

W Higo naszą misją jest zapewnienie zarówno lepszych doświadczeń pacjentów, jak i poprawa wydajności dla pracowników służby zdrowia. Dzięki urządzeniu Higo i opartej na sztucznej inteligencji platformie diagnostycznej umożliwiamy zdalne badanie, które łączy zalety konsultacji telemedycznej i wizyty osobistej
Łukasz Krasnopolski, założyciel i dyrektor generalny HigoSense

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF