IBM we współpracy z wiodącymi NGO uruchamia EduBota, aby pomóc nauczycielom odpowiadać na pytania o zdalnej edukacji

Lepszy kontakt nauczyciela z uczniem, dzięki rozwiązaniu AI w chmurze i najnowsze technologie do poznania w praktyce

130

Firma IBM razem z wiodącymi organizacjami pozarządowymi, takimi jak: Centrum Cyfrowe, Centralny Dom Technologii, Szkoła z Klasą, Cyfrowy Dialog oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiły wirtualnego EduBota, który korzysta z technologii IBM Watson.

Przez pandemię koronawirusa w Polsce wiele szkół publicznych i prywatnych musiało szybko dostosować się do nowej rzeczywistości i kontynuować nauczanie w trybie online. Aby ułatwić odpowiedzi na wiele powtarzających się pytań związanych z zasadami uczenia się na odległość, IBM udostępnił cyfrowego pomocnika. Dzięki wbudowanym mechanizmom sztucznej inteligencji i wyszukiwania informacji, poprzez chmurę publiczną IBM, natychmiast udziela odpowiedzi w trybie online. Wersja dostępna, jak dotąd odpłatnie tylko dla klientów biznesowych, teraz jako IBM Watson Assistant for Citizens udostępniana jest także pro bono na okres 90 dni.

Przy pomocy EduBota, nauczyciele, mogą skorzystać, z aktualizowanych na bieżąco porad, jak na przykład poprowadzić wirtualną lekcję na żywo, jaka liczba uczniów na takiej lekcji jest odpowiednia, gdzie znaleźć materiały dydaktyczne. Prowadzący lekcje mogą także uzyskać informację o polecanych narzędziach do komunikacji online, jak je zainstalować i nimi zarządzać. Nowy EduBot doradzi jak zrobić kartkówkę, test czy quiz online i zorganizować lekcję wf-u w warunkach domowych.

Działający przy pomocy IBM Watson Assistant w IBM public cloud, nowy EduBot, udostępniany jest na stronach partnerów projektu, jak również jest przez nich codziennie zasilany nowymi i autoryzowanymi informacjami. Projekt prowadzony i wdrażany jest przez zespół IBM Services, odpowiedzialny za zbudowanie, zapewnienie utrzymania i oceny technicznej rozwiązania oraz współpracę z organizacjami na każdym etapie prowadzonych działań.

Ten projekt to przykład, jak technologia może być wykorzystywana w odpowiedzialny sposób, w społecznych inicjatywach, wspierając nauczycieli i nauczycielki w intensywnym procesie cyfryzacji edukacji.

Van Anh Dam, Centralny Dom Technologii

Nauczyciele zostali postawieni w bardzo trudnej sytuacji. Od początku pandemii towarzyszy im niepokój o najbliższą przyszłość. Chcieliśmy, aby mieli oni łatwy dostęp do informacji
z różnych dziedzin i mogli poczuć się trochę pewniej. Dba o to zespół doświadczonych edukatorów i nauczycieli.

Aleksandra Czetwertyńska, Centrum Cyfrowe

COVID-19 dotknął wiele sfer naszego życia, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jako IBM możemy pomóc wspierać instytucje edukacyjne, dzieląc się technologią AI i świadcząc usługi, w ramach inicjatyw na rzecz budowania wspólnego dobra z naszymi kluczowymi w tym obszarze partnerami z sektora NGO.

Piotr Beńke, CTO IBM

EduBot dostępny jest na stronach:
Centrum Edukacji Obywatelskiej: https://blog.ceo.org.pl/edukacja-zdalna/
Szkoła z klasą: https://www.szkolazklasa.org.pl/
Centrum Cyfrowe: https://centrumcyfrowe.pl/pakiet-dla-nauczycieli/
Cyfrowy Dialog: https://cyfrowydialog.pl/
Centralny Dom Technologii: https://edukacjawsieci.pl/

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej