Jak podróżują polscy zoomersi? Pokolenie Z pod lupą Kiwi.com
Pokolenie Z (zoomersi, post-millenialsi) to osoby urodzone między 1997 a 2003 rokiem. Dorastający w dobie postępu technologicznego i powszechnego dostępu do internetu wyróżniają się podejściem do życia niemal w każdej dziedzinie. Kupowanie zastąpili co-sharingiem lub pożyczaniem, w pracy cenią równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, a system wartości zmienili z „mieć” na „być”. Jak podróżuje pokolenie post-millenialsów? Kiwi.com, jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej, regularnie przygląda się i bada preferencje podróżnicze Polaków. Tym razem firma wzięła pod lupę pokolenie Z. Jak rezerwują bilety, jak podróżują, ile czasu spędzają na miejscu, gdzie najchętniej udają się w podróż czy kiedy najczęściej to robią?
Pokolenie Z jest szalenie ciekawe i inspirujące pod każdym względem. Na tle poprzednich generacji wyróżnia je w zasadzie wszystko. To osoby bardzo niezależne, mobilnie z łatwością przemieszczają się i czują obywatelami świata. Zwykle podróżują w pojedynkę, a jeśli wybierają kompana to w podobnym wieku. Z naszych danych wynika, że w podróży przebywają najczęściej od 1 do 3 dni. Doskonałą opcją wyszukiwania dla przedstawicieli pokolenia Z będzie opcja Deals (oferty). Umożliwia ona wyszukiwanie najtańszych, objętych promocją lotów – to świetna alternatywa dla wszystkich osób z ograniczonym budżetem, chcących udać się w dowolnym terminie i w dowolnym kierunku, jednocześnie niewiele płacąc za bilet.
Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com
Jak podróżują post-millenialsi?
Kiedy i na jak długo?
Wedle danych Kiwi.com w tym roku ponad 70% post-millenialsów w podróży spędziło od 1 do 3 dni. Najpopularniejszymi miesiącami, które wybierali były sierpień, wrzesień oraz lipiec. Z kolei w 2019 roku najchętniej wybierali grudzień, wrzesień oraz październik.
Jak rezerwują i ile płacą za bilet?
Post-millenialsi bardzo rzadko rozstają się ze swoim smartphonem – w bieżącym roku niemal 43% użyło aplikacji Kiwi.com do zorganizowania podróży.
Ponad 27% z nich rezerwacji dokonuje na 15-30 dni przez planowaną podróżą, a 15% robi to bardzo spontanicznie na 1-3 dni przez wylotem.
Z danych Kiwi.com wynika, że w tym roku za bilet zoomersi płacili średnio 87zł, z kolei przed wybuchem pandemii w 2019 roku kwota ta wynosiła 102 zł.
Jak podróżują zoomersi?
Generacja Z w podróż chętnie udaje się w pojedynkę. W tym roku około 65% zdecydowała się na samotną podróż. Jeśli podróżują w towarzystwie to w roli kompana wybierają osoby w podobnym wieku.
Kiwi.com wskazuje, że post-millenialsi raczej nie inwestują w ubezpieczenie. W tym roku zaledwie 5,6% dokonało jego zakupu.
Wśród dodatkowych opcji oferowanych przez linie lotnicze najczęściej decydują się na:
– bagaż główny
– bagaż podręczny
– wybór miejsca w samolocie.
TOP 10 najpopularniejszych destynacji
Kiwi.com przyjrzało się, które kierunki cieszyły się największą popularnością wśród pokolenia Z w 2019 oraz w 2021 roku.
2021 | 2019 |
Kijów | Kijów |
Lwów | Londyn |
Paryż | Paryż |
Londyn | Oslo |
Osło | Lwów |
Mediolan | Eindhoven |
Sztokholm | Mediolan |
Eindhoven | Barcelona |
Barcelona | Sztokholm |
Rzym | Rzym |
Narzędzie do wyszukiwania najtańszych ofert
Kiwi.com opracowała specjalne narzędzie o nazwie Deals (Oferty). Innowacyjny algorytm wyszukuje loty w obniżonej cenie z lotniska macierzystego użytkownika i na podstawie kalkulacji km/ceny. Na przykład w listopadzie można zarezerwować podróż z Warszawy do Neapolu za 61 zł lub z Warszawy do Barcelony za 67 zł (ceny ważne od 12 października).
Nowe możliwości wyszukiwania są stworzone zwłaszcza dla osób z ograniczonym budżetem, spragnionych ucieczki, którym marzy się podróż w dowolne miejsce. Nasz innowacyjny algorytm wyszukuje najlepsze, najtańsze oferty w obniżonej cenie.
Eliška Řezníček Dočkalová, Dyrektor ds. Zarządzania Doświadczeniem Klienta w Kiwi.com
Źródło: Kiwi.com