...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak Polacy spędzają czas wolny podczas pandemii?

czas wolny na kwarantannie

Konieczność pozostania w domu jest dla nas trudna, zarówno ze względów psychologicznych, ekonomicznych jak i rodzinnych. Staramy się jednak poradzić sobie z zaistniałą sytuacją i kreatywnie zarządzać czasem wolnym. W jaki sposób Polacy urozmaicają sobie chwile spędzone w domu?

Jak wynika z sondy „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa” przeprowadzonej przez serwis Prezentmarzeń najbardziej w tym okresie brakuje nam spotkań z bliskimi i przyjaciółmi (41%), możliwości swobodnego spędzania czasu na zewnątrz (17%), wyjść do instytucji kultury (15%), aktywnej rozrywki (14%) oraz dodatkowych zajęć realizujących nasze pasje (13%).

Aby urozmaicić sobie czas przebywając w domu czytamy książki i oglądamy filmy i seriale (25%), ćwiczymy fitness i jogę korzystając z kursów online (22%) lub gramy w wirtualne gry (20%). Czas umilamy sobie również poprzez gotowanie i sprawdzanie nowych ciekawych przepisów (15%) oraz ucząc się rzeczy, na które nie mieliśmy czasu (18%).

czas_wolny_polakow_podczas_koronawirusa

Staramy się również spędzać czas kreatywnie z dziećmi głównie grając w planszówki (29%) lub wspólnie czytając (22%). Często również zajmujemy maluchom czas korzystając z warsztatów online (15%). Jest to jednak dosyć trudne ponieważ dzieci albo szybko się nudzą (16%) albo najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów (18%).

Podczas kwarantanny rozwijamy również swoje zainteresowania, najczęściej robimy to poprzez transmisje w social mediach (35%) lub poradniki w Internecie (29%). Ciekawą alternatywą są również różnego rodzaju kursy online (22%).

Obecnie zauważamy, że Polacy aby nie poddać się melancholii i pozwolić sobie trochę pomarzyć, kupują również vouchery na realizację rozrywki w innym terminie, dzieje się tak również ze względu na obecność dużych promocji. To bardzo trudny okres dla wszystkich z nas, a takie działania również pozwalają przetrwać branży.

Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń

Kupowanie voucherów uważamy za w pełni bezpieczne (23%) oraz jako alternatywa do podarowania tradycyjnych upominków. Częstą praktyką jest również zamawianie prezentów do domu przez kuriera (30%) albo takich, które można odebrać w paczkomatach (25%). W dobie koronawirusa jesteśmy w stanie przeznaczyć na rozrywkę nawet od 100 – 200 zł (37%), aby się rozerwać teraz lub w przyszłości. Są i tacy ankietowani, którzy przeznaczyliby nawet kwotę powyżej 300 zł,uważają że koronawirus kiedyś minie i starają się żyć normalnie (21%). 27% respondentów jednak woli zacząć oszczędzać i na rozrywkę jest skłonna przeznaczyć do 50 zł.

Koronawirus z pewnością wpłynie na branżę rozrywkową, zaczniemy doceniać możliwość spędzenia wolnego czasu z bliskimi – jak uważa 31% ankietowanych oraz aktywnie realizować swoje pasje i nie odkładać ich na później (28%). Zaczniemy również korzystać z życia i realizować więcej marzeń zamiast odkładać je na później (27%).


Źródło: informacja prasowa Prezentmarzeń

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF