Jak wykorzystać potencjał Walentynek w social mediach?

Już za kilka dni Walentynki, święto, które warto wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Przez najbliższe dni będziemy pokazywać, jak robią to inni. Być może zainspirujemy do podjęcia ciekawych i przede wszystkim skutecznych działań marketingowych. Dziś zapraszamy do lektury tekstu „Walentynki w social mediach”, autorstwa Roberta Borowskiego z Catvertiser.com

Przez żołądek do serca

 

Jak wiadomo „droga do serca prowadzi przez żołądek” a jednym z najpopularniejszych afrodyzjaków jest czekolada, dlatego szczególną aktywność w tym okresie przeżywają strony marek słodyczy. Z ostatnich lat najbardziej zapadła mi w pamięć akcja zorganizowana przez fanpage Milki polegająca na stworzeniu dedykowanej galerii na Facebooku z czułymi życzeniami fanów.

 

 

Również warto przypomnieć konkurs przeprowadzony przez markę Wedel, w którym uczestnicy musieli zaprezentować za pomocą zdjęcia, video lub pisemnej historii swoją definicję miłości. Obie akcje pomimo dość prostej formuły, przyniosły dwie najważniejsze korzyści – zwiększoną aktywność fanów i User-Generated Content, którym można się było później pochwalić. 

 

 

Odrobina rywalizacji

 

Nic tak nie angażuje uczestników jak możliwość rywalizowania z innymi oraz atrakcyjne nagrody. Znane marki chętnie decydują się połączyć romantyczny klimat walentynek z elementami grywalizacji.

Przykładem z naszego krajowego podwórka jest zeszłoroczna akcja Play. Na profilu na Instagramie umieszczono kilka dedykowanych grafik z oznaczonymi profilami, a zadaniem użytkowników było znalezienie na tychże profilach ukrytych zdjęć z sercem „Play”. Wyniki z kolei, można było śledzić na stronie stworzonej specjalnie na potrzeby konkursu.

 

 

Podobnie jak Play, w zeszłym roku do wspólnej rywalizacji zachęcał Lidl ze swoją aplikacją walentynkową do wykrywania całusów. Aby wziąć udział w konkursie należało pobrać aplikację i zrobić sobie zdjęcie podczas pocałunku z partnerem. Aplikacja następnie badała czy zdjęcie spełnia wymagania akcji i umożliwiała dodanie go do bazy konkursowej:

 

Walentynkowy Snapchat

 

Myślę, że w tym roku ważnym kanałem komunikacji podczas walentynek stanie się Snapchat, który dzięki swojej efemeryczności nakłoni uczestników do większej otwartości w dzieleniu się contentem. Na pewno ważną rolę odegrają również treści wideo, które są bardzo chętnie wspierane przez platformy społecznościowe. 

::

Już jutro kolejna część walentynkowego cyklu, tym razem w kontekście e-mail marketingu. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF