Klucz do sukcesu? – Prawidłowy oddech

freepik.com
1 271

Pierwszą rzeczą dającą Ci dzisiaj przestrzeń i możliwości był ten pierwszy oddech.
Towarzyszy on nam od samego początku, oddychamy za dnia jak i wówczas kiedy śpimy,
odpowiada za efektywność i światłość naszego umysłu jak również za regeneracje całego ciała.

Wyobraź sobie, że będzie to punkt zwrotny aby zmienić kierunek Twojego funkcjonowania na taki o jakim zawsze pozostawało Ci marzyć. Co by było gdyby można było otrzymać klucz, który wspierałby Cię w tym aby w końcu osiągnąć optymalny stan zdrowia, sukces i spokój umysłu?

Jak bardzo interesujące byłoby otrzymać to wszystko w każdej chwili w której tego potrzebujesz i mieć nieograniczony abonament do jego wykorzystania?
Kluczem do urzeczywistnienia tego jest  – Twój własny oddech.

Pomyśl  o tym: Możesz przetrwać tygodnie bez jedzenia, dni bez wody, ale tylko minuty bez oddychania. Jest to czynność o której dzisiaj zapominamy, aby wykonywać go w sposób prawidłowy, a bez którego nie byłoby możliwe osiąganie tak wspaniałych dokonań cywilizacyjnych. Statystycznie dorosły człowiek wykonuje około 18.000 tyś oddechów w ciągu jednego dnia.
Co by się stało gdyby można było usprawnić swój oddech o 20%, 30% albo i więcej ?

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak oddech wpływa na poziom Twojej energii w ciągu dnia
  • O skutkach błędnego nawyku oddychania na Twoją efektywność
  • Poznasz proste ćwiczenie dzięki, któremu sprawdzisz czy oddychasz prawidłowo
  • Obniżysz wpływ stresu na Twoje ciało, oraz nauczysz się go neutralizować

 

Więcej energii

Oddychanie to życie, a życie to energia, która napędza Twoje działanie. Jeżeli zależy Ci na tym aby mieć więcej energii Twoją uwagę kieruj ku aktywności i świadomej pracy nad oddechem. Jak pokazują badania, każdy z nas codziennie powinien wykonywać co najmniej 10 tyś. kroków jak również choć raz doprowadzić do podniesienia swojego tętna w granice 120-140 uderzeń/min (mowa o osobach bez przeciwskazań medycznych). Bez tlenu, komórki w Twoim ciele są mniej wydajne, przez co Twoje możliwości percepcji, kreatywności czy koncentracji są zaburzone i hamują Twój sukces w pracy i biznesie. Ciało potrzebuje mieć dostarczoną odpowiednią ilość tlenu, a Twoim kluczowym obowiązkiem jest mu go zapewnić. Dlatego też przygotowałem dla Ciebie kilka wskazówek jak możesz świadomie wykorzystać ów mechanizm.

Według meta-analiz dotyczących badań nad oddechem i jego wpływie na dotlenienie mózgu, powinniśmy wykonywać optymalnie do 12 oddechów w ciągu minuty. Jak pokazują statystyki 70% z nas oddycha zbyt płytko i zbyt szybko, co prowadzi do powstania zjawiska  hiperwentylacji. Ma to kolosalne znaczenie, ponieważ ta sytuacja doprowadza do sytuacji w której mózg zaczyna pracować na niższych obrotach z braku dostępu do tlenu. Dlatego świadomość swojego oddechu i praca nad nim przynosi niesamowite rezultaty, a w formie aktywności fizycznej nie bez powodu jest w harmonogramie 90% najbogatszych ludzi na świecie.

Poniżej została zobrazowana aktywność poszczególnych rejonów mózgu i jego dotlenienie następujące po czasie 1 minutowej hiperwentylacji. Jak można zauważyć, hiperwentylacja wpływa na pobudzenie poszczególnych rejonów mózgu gdzie w przypadku normalnego oddechu mózg pracuje wydajnie.

http://www.buteykoscotland.co.uk/oxygen.htm

 

Wpływ błędnego rytmu oddechowego na Twoją efektywność

Badania przeprowadzone przez Frontiers in Psychology z 2017 roku, dotyczące wpływu zaburzeń oddechowych na zdrowie i kontrole stresu wykazały między innymi fakt iż, 80% dorosłych osób ma problem z poprawnym rytmem oddechowym. Jedną z podstawowych metod weryfikacji rytmu oddechowego jest ćwiczenie przedstawione na poniżej.

Wykonaj szybką diagnozę, zanim przeczytasz dalej!

  1. Połóż prawą rękę na klatce piersiowej, natomiast lewą na brzuchu. Oddychaj normalnie niczego nie zmieniając i postaraj się zaobserwować 2 rzeczy.
  2. Czy najpierw unosi się klatka piersiowa, czy może najpierw unosi się brzuch i w następnej kolejności reszta?
  3. Oddychaj w ten sposób przez minute obserwując świadomie swój oddech i co się z nim dzieje.
  4. Co udało Ci się zaobserwować? – Analizą zajmiemy się za chwilę, przejdźmy na razie dalej.

 

 

Jak często zdarzało Ci się, czytać jakieś sprawozdanie, sprawdzać raporty, czy rozmawiać z kontrahentem po czym zapomniana została większa lub mniejsza część skonsumowanej treści. Wpływ na koncentracje ma wiele czynników, pytanie czy jeżeli Twój oddech będzie płytki i przyśpieszony to w sposób optymalny będziesz wstanie odpoczywać, spać czy regenerować siły? – Jeśli nie to czy zatem Twoja efektywność będzie mogła być mniejsza?

Poniższa infografika pokazuje zastosowanie jednego z ćwiczeń oddechowych, które jeśli jesteś po ciężkim dniu, będzie wstanie dać Twojemu ciału zasłużony odpoczynek i rozluźnić zestresowane całym tygodniem ciało. Pokazuje również, że oddech powinien zacząć się od pobudzenia mięśnia oddechowego jakim jest “przepona”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsumowując

Stres, podatki i urząd skarbowy mimowolnie powodują wzrost ciśnienia we krwi, gdzie często w parze zaczynamy przyśpieszać nasz oddech jak i powodować paradoksalnie samo nakręcającą się spirale stresu. Dlatego jeżeli czujesz zmęczenie, Twoje ciało jest spięte, bolą cię plecy, szyja czy kark to może czas najwyższy pooddychać i zacząć korzystać z maximum swoich możliwości. Nie zda się na nic wymówka o braku czasu. Wypracowując nawyk świadomego oddechu, te 2 minuty dziennie będą rzutowały być może na następne 15-20 lat Twojego życia oraz fakt czy wykorzystasz swój potencjał będąc efektywniejszym w życiu i biznesie. Bieganie, siłownia, basen, spacery, każda aktywność sprawia, iż ciało i umysł jest bardziej dotleniony, dzięki czemu osiąga nowe przestrzenie niewykorzystanych dotąd możliwości.