Książka „Niepokorne pokolenie Milenium” we wrześniu na polskim rynku wydawniczym

199

Od lat w Polsce mówi się o zmianie pokoleniowej. Widzą to pracodawcy, pracownicy i eksperci HR. Rynek pracy w Polsce bardzo się zmienił. Mamy najniższe od lat bezrobocie, sztuczna inteligencja wypiera część zawodów i profesji. Specjaliści marketingu i sprzedaży próbują nadążyć za zmianami zachowań konsumentów. Świat wygląda inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Na rynku pracy funkcjonują obecnie cztery generacje. Jedną z nich jest generacja Milenium, czyli popularne pokolenie Y. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej – najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi są oceniani jako roszczeniowi pracownicy, niepokorni buntownicy. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą staus quo w firmach i przedsiębiorstwach.

…ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia Milenium?

Generacja Milenium popełnia 5 kluczowych błędów w pracy.

Sami Milenialsi nie dbają o wizerunek i postrzeganie swojego pokolenia, nie planują kariery zawodowej w długiej perspektywie i niejednokrotnie dość błędnie postrzegają aktualny rynek pracy.

Dlaczego książka „Niepokorne pokolenie Milenium” powinna trafić do polskich liderów i specjalistów HR?

Na naszym rynku funkcjonuje wiele stereotypów, zniekształceń i nieprawdziwych informacji na temat tego pokolenia. Czterdziestoparoletni menedżer, który ma w zespole młode osoby i wie, że pracuje z Milenialsami, nie sięga w pierwszej kolejności po naukowe badania i analizy, tylko po wiedzę, która jest dostępna w sieci. I jakie dostaje informacje od wujka Google’a?

Na pierwszej podstronie widzimy artykuł „Newsweeka” i okładkę „Zajebiści egoiści”, w podtytule czytamy, że wychowaliśmy pokolenie egoistów, hedonistów i gadżeciarzy. Z artykułu dowiadujemy się m.in., że w tym pokoleniu jest dwukrotnie więcej alkoholików oraz trzykrotnie więcej narkomanów niż w pokoleniu X (osoby urodzone w latach 70. XX wieku).

Idąc dalej tropem naszego menedżera, który poszukuje wiedzy i informacji na temat swoich pracowników trafiamy na okładkę „Timesa” o tytule „Pokolenie Ja”. Kolejne podstrony powielają schemat negatywnych informacji. Z sieci możemy się dowiedzieć, że jest to pokolenie osób niezdolnych do relacji, leniwych. Osób, które komunikują się z urządzeniami mobilnymi, a nie z ludźmi. Możemy się również spotkać z taką informacją, że Milenialsi nie chcą ciężko pracować, że oczekują szybkiego awansu, że są nielojalni wobec pracodawcy, szybko odchodzą i szybko zmieniają pracę oraz że są roszczeniowi.

Nasz szef czy też menedżer, który czyta takie informacje, zderza je z osobistymi doświadczeniami w pracy. Z jego obserwacji wynika, że pracuje z innym pokoleniem. Pewnie część tych stereotypów potwierdza się w pracy z młodymi ludźmi, ale czy na pewno?

Z jakim nastawieniem po takiej dawce „wiedzy” wraca nasz menedżer do zespołu?

 

Dla kogo jest książka Niepokorne pokolenie Milenium?

Książka Niepokorne pokolenie Milenium jest zapewne dla każdego, kogo interesuje tematyka zmiany pokoleniowej na rynku pracy.

Szczególnie jednak dedykuję tę publikację trzem grupom Czytelników.

#milenialsi w pracy

Książka jest na pewno dla samych Milenialsów. Jeśli jesteś Milenialsem, to na pewno w trakcie czytania tej książki przeprowadzę cię przez podróż o zmianie pokoleniowej. Dowiesz się, na co zwracać uwagę, jak się komunikować z przedstawicielami innych pokoleń. W książce jest wiele konkretnych i praktycznych wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób efektywnie i proaktywnie kierować swoją karierą zawodową, aby pokonywać bariery w pracy i życiu.

Poruszam w książce kwestię stereotypów, wyjaśniam, z czego się one biorą, ale również dzielę się konkretnymi wskazówkami dotyczącymi tego, jak walczyć z tą negatywną i dość krzywdzącą dla samych Milenialsów opinią.

Z uwagi na fakt, iż większość organizacji w Polsce to hierarchiczne firmy, Milenialsi z książki dowiedzą się, w jaki sposób powinni się poruszać po takich organizacjach, aby osiągać swoje cele zawodowe, aby awansować szybciej i zarabiać więcej.

#lider dla pokolenia milenium

Książka jest oczywiście dla szefów, menedżerów i pracodawców. Ta grupa docelowa z mojej książki dowie się, jakie jest naprawdę pokolenie Milenium. Dużo miejsca poświęciłam na to, aby poznać system wartości tego pokolenia, oraz na dokładne wyjaśnienie, z czego wynika inność tego pokolenia. Pierwsza część książki jest analizą badań, danych. Wyjaśniam system wartości pokolenia oraz jego specyficzne cechy. Głęboko wierzę, że jeśli szef czy menedżer zrozumie, z czego wynika inność, pozwoli mu to lepiej zarządzać i lepiej się komunikować z tą grupą pracowników. Książka daje konkretne narzędzia dla menedżera dotyczące tego, jak efektywnie zarządzać zespołem Milenialsów.

#DreamEmployer dla pokolenia milenium

Niepokorne pokolenie Milenium to też ciekawa propozycja dla specjalistów i ekspertów HR, którzy na co dzień pracują z zespołami wielopokoleniowymi i rozwijają ich potencjał.

 Czego dowiesz się z książki Niepokorne pokolenie Milenium?

  1. Dowiesz się kim są polscy Milenialsi i czym odróżnia się ta generacja na tle pozostałych 3 generacji funkcjonujących na rynku pracy.
  2. Jako lider poznasz  “kod dostępu” do generacji Milenium – poznasz 9 unikalnych wartości tego pokolenia oraz poznasz 9 kompetencji lidera.
  3. Jako Milenials dowiesz się jakie błędy popełnia Twoje pokolenie na rynku pracy oraz dowiesz się jak awansować szybciej i zarabiać więcej.
  4. Jako pracodawca poznasz przepis na pracodawcę marzeń dla tego pokolenia i dowiesz, o co zadbać, aby skutecznie przyciągać młodych zdolnych do twojej firmy.

Zapraszam do lektury!

Dominika Maciołek,

autorka książki Niepokorne pokolenie Milenium

Kto napisał książkę Niepokorne pokolenie Milenium

Dominika Maciołek

www.genwhy.pl

Edukatorka pokolenia Milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GENWHY. Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70 % firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych.W pracy Eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, tworzy ranking DREAM EMPLOYER. W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.