Lekcja Content Marketingu od Lego

Lego jest w Polsce najbardziej rozpoznawalną marką wśród tych, które sprzedają produkty dla dzieci. Na swoją pozycję w świadomości nie tylko polskiego społeczeństwa, pracowało jednak przez dziesięciolecia. Posługując się wysokiej jakości Content Marketingiem.

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat. W latach 80. marka zaczęła walczyć z nieuczciwą konkurencją, która masowo zaczęła podrabiać popularne klocki. Lego wówczas, zamiast rywalizować w sądzie z innymi zabawkowymi przedsiębiorstwami, postanowiło postawić wszystko na jedną kartę. Na szczęście dla marki był to prawdziwy as z rękawa. Strategia content marketingowa okazała się na tyle dobra i skuteczna, że żadna inna firma nie potrafiła jej podrobić. A Lego po dziś dzień uznawane jest za pioniera zintegrowanej komunikacji opartej na wartościowym contencie. Każda marka może z tej Lego przygody wyciągnąć swoją lekcję.

Tak to robi Lego

Pierwszy był papierowy magazyn Brick Kicks, w którym Lego prezentowało swoje produkty w pomysłowych aranżacjach. Obecnie komunikacja ta przeniesiona została do internetu, gdzie fani popularnych klocków mogą czerpać inspiracje od Lego. I niewątpliwie mają w czym wybierać. Każda seria klocków wchodząca na rynek otrzymuje dedykowaną mikrostronę. Można na niej zagrać w gry czy quizy związane z danym zestawem produktów albo też obejrzeć krótki film, w którym scenografię i bohaterów tworzą klocki z danego zestawu.

Lego stworzyło także dla swoich fanów strony, spełniające rolę portali społecznościowych, na których jednoczyć się mogą wszyscy wielbiciele tych klocków. Każdy wielbiciel na swoim profilu może prezentować zdjęcia z własnymi konstrukcjami z klocków, rywalizować w grach komputerowych, poznawać się z innymi fanami i wspólnie oglądać Lego TV.

Dobrze przyjmowane, niewielkie formaty filmowe doprowadziły do stworzenia pełnometrażowego filmu Lego Przygoda, który podbił serca widzów. To była jedna z najwyższych form content marketingu w wykonaniu Lego, zarówno pod kątem rozmachu jak i budżetu. Ale także i efektu. Miliony widzów na całym świecie, pozytywne oceny i nagrody jakie zdobył film poprowadziły jego twórców do kolejnego sukcesu oraz decyzji o następnym pełnometrażowym filmie.

Dużych rozmiarów sukces kryje się także za content marketingiem w outdorze. Przybrał on formę, znanego na całym świecie Legolandu, gdzie każdy może zakosztować przyjemności, jaka płynie z zabawy klockami, a także rozbudzić drzemiące pokłady swojej kreatywności.

A kreatywność i wyobraźnia to właśnie te kwestie, o których Lego przypomina w każdym wymiarze swojej komunikacji. Wspaniała kampania Imagine była kwintesencją tego co w zakresie content marketingu oferuje Lego. I to w tych codziennych przekazach.

LEGO „Imagine” from Daniel Wunderer on Vimeo.

Uczyć się od najlepszych

Wszystkie te działania to duża dawka inspiracji, z których skorzystać mogą wszyscy, nie tylko fani Lego.

Opowieść jaką wokół siebie kreuje marka ma jasno zarysowany scenariusz od lat. Zmienia się tylko forma i to wciąż na lepsze. Opowieść, odpowiedni dobór narzędzi, podążanie za trendami i odwaga – to wszystko stoi za sukcesem komunikacji marki.

Lego doskonale rozumie też potrzeby zmieniającego się świata. Podąża tam gdzie są jego klienci, stając się częścią ich społeczności. Zostawia im także duże pole do popisu. Daje możliwość konsumentom do współtworzenia marki, bycia jej częścią, jej wyznwacą, a także twórcą wartościowego contentu dla niej, którym się szczyci.

Oferuje także im coś znacznie więcej niż sam produkt. Oferuje moc przeżyć, stałe wartości i przesłanie, któremu jest wierne od lat i z którym każdy się identyfikuje. Bo zarówno w przypadku zabawy klockami Lego, jak i komunikacji marki ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

::

ZAPISZ SIĘ NA CYKL SZKOLEŃ Z CONTENT MARKETINGU! POZNAJ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW!

::

fot. Fotolia / Oleksiy Mark

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF