Liczy się każda kropla! Postaw na ekologie

woda wiązanie

Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów naszej planety, jednak szybko postępujące zmiany klimatyczne powodują, że jej ilość na świecie zmniejsza się z roku na rok. Szacuje się, że 3% zasobów wody na Ziemi, to woda słodka, z czego 2,5% znajduje się w lodowcach,a jedynie 0,5% to woda pitna, z której codziennie korzystamy.

Przy tak małej jej ilości liczy się każda kropla. 22 marca, czyli Światowy Dzień Wody to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się naszym wyborom związanym z wodą i poszukać rozwiązań, które pomogą nam prowadzić bardziej ekologiczny styl życia.

Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o wodzie

W tym roku z okazji Światowego Dnia Wody marka GROHE zorganizowała panel dyskusyjny pod hasłem „Woda nie potrzebuje opakowania. Postaw na ekologię”. Zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy porozmawiali o znaczeniu tego cennego zasobu w naszym codziennym życiu oraz o najnowszych rozwiązaniach, które nie tylko pomogą ją oszczędzać, ale także redukować ilość plastiku w naszej kuchni. W dyskusji udział wzięli: Grzegorz Łapanowski, kucharz i aktywista, a także juror programu Top Chef, Joanna Konieczna, Leader, Architects & Developers Segment Poland, LIXIL EMENA, dr hab. inż. Agnieszka Cholewa-Wójcik z Katedry Opakowalnictwa Towarów Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie oraz dr inż. Jarosław Chudzicki z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Spotkanie poprowadziła znana prezenterka telewizyjna i autorka programów o zdrowym żywieniu i ekologii – Katarzyna Bosacka. Materiał video dostępny jest pod linkiem: https://www.grohe-x.com/pl-pl/events-on-demand/grohe-x—world-water-day-pl.

Rozwiązania less waste w codziennym życiu

By wyjść naprzeciw oczekiwaniom świadomych klientów, którzy poszukują ekologicznych rozwiązań, marka GROHE wprowadza do swoich produktów szereg technologii pozwalających na odpowiedzialne korzystanie z wody. W swoich produktach łączy ekologiczne podejście z niezmiennym komfortem użytkowania. Jednym z przykładów jest technologia GROHE EcoJoy, która umożliwia zmniejszenie zużycia wody nawet do 50%
w przypadku jednouchwytowych baterii umywalkowych i do 40% w prysznicach. W armaturze umywalkowej zastosowano ogranicznik przepływu, zmniejszający zużycie wody z 10 do nieco ponad 5 litrów na minutę. Jej mniejsza ilość nie wpływa negatywnie na komfort użytkowania, dzięki znajdującemu się u wylotu wylewki perlatorowi, który napowietrza wypływającą wodę, sprawiając, że strumień jest obfity. 

Innym produktem pomagającym zredukować zużycie wody w łazience jest technologia GROHE SilkMove. Głowica w tym wariancie armatury gwarantuje, że gdy dźwignia baterii jest ustawiona w pozycji centralnej, strumień wody wypływający z wylewki zawsze jest zimny. Pozwala to na zmniejszenie niepotrzebnego zużycia gorącej wody. Dzięki temu czteroosobowa rodzina w ciągu roku może przyczynić się do zmniejszenia emisji ok. 279 kg CO2 oraz oszczędności ok. 31,4 litrów wody.

Z okazji Światowego Dnia Wody chcemy przypomnieć, że wodę możemy oszczędzać nie tylko ograniczając jej zużycie, ale także poprzez nasze codzienne wybory. Do wyprodukowania
1 litra wody butelkowanej, potrzebnych jest aż 7 jej litrów. Rezygnacja z kupowania tej
w butelkach na rzecz wody z kranu to duży krok w dążeniu do przyjaznego środowisku stylu życia. Dzięki systemom kuchennym GROHE Blue możesz cieszyć się dostępną na wyciągnięcie ręki świeżą, filtrowaną wodą prosto z baterii kuchennej, jednocześnie ograniczając zużycie plastiku. W ten sposób szklanka po szklance pomagamy planecie
i zmieniamy swoje nawyki na te bardziej ekologiczne.

O GROHE

GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Zatrudnia łącznie ponad 6500 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Firma GROHE jest częścią koncernu LIXIL już od 2014 roku. Marka kieruje się wartościami, takimi jak technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój, starając się oferować rozwiązania będące odzwierciedleniem dewizy „Pure Freude an Wasser”.


Źródło:GROHE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF