Lifetube (grupa LTTM) uruchamia 12 nowych kanałów Youtube dla gwiazd mediów społecznościowych. Rusza program „Social Stars”!

Lifetube

„Social Stars” to autorski program, w ramach którego LifeTube – największa sieć partnerska dla youtuberów w Polsce należąca do grupy LTTM – poprowadzi 12 nowych kanałów na YouTube dla influencerów znanych do tej pory z innych platform. Janina Bąk „Statystycznie rzecz biorąc”, Beata „Mądra Babcia” Borucka, czy „VIP Team” – to zaledwie część gwiazd mediów społecznościowych, które od teraz co tydzień będą publikowały swoje odcinki na YouTubie. Pierwszych 6 kanałów właśnie startuje, pozostała szóstka dołączy w czerwcu.

Nowe kanały mają wypełnić niezagospodarowane jeszcze na polskim YouTube nisze tematyczne: statystyka, życie osób niewidomych, tacierzyństwo, silver tsunami czy zdrowy styl życia – to tylko część tematów, które poruszane będą na nowych kanałach. Od momentu premiery odcinki na każdym z kanałów będą pojawiały się regularnie co tydzień.

Zaproszenie do programu pojawiło się w kluczowym dla nas momencie. Opowiadanie o niepełnosprawności wzroku z przymrużeniem oka to nasz cel, ale jednak niewidoma dziewczyna i chłopak z 10 procentami wzroku to dość oryginalna ekipa filmowa i chwilami ograniczają nas kwestie techniczne. Teraz czujemy, że otrzymaliśmy szansę, aby łatwiej stawić czoła wyzwaniom.

Monika Dubiel i Mikołaj Jabłoński czyli duet „VIP Team”

W ramach programu LifeTube zapewnia twórcom niezbędny sprzęt do nagrań, oprogramowanie czy dostęp do bazy muzyki. Z każdym z autorów, specjaliści z sieci partnerskiej opracowali również indywidualną strategię, tematykę i odpowiedni youtube’owy format. Zespół zajmuje się także bieżącą optymalizacją i pozycjonowaniem treści oraz wsparciem technicznym, kreatywnym i monetyzacją.

Nagrania, montaż, a także niezastąpione wsparcie w zakresie optymalizacji kanału – cieszę się, że mogę tu liczyć na pomoc i wiedzę LifeTube, partnera, którego doświadczenie w zakresie YouTube jest nie do przecenienia.

Janina Bąk autorka bestsellerowej książki „Statystycznie rzecz biorąc” oraz bloga Janina Daily

Bardzo się cieszę, że jestem częścią programu, gdyż to ogromne wsparcie merytoryczne, techniczne oraz mentalne, które daje szansę początkującym Twórcom na start w otoczeniu profesjonalistów w branży.

Piotr Kostecki, współtwórca bloga „Mum and the city”

Uczestnicy „Social Stars” będą odbywali też regularne szkolenia z prowadzenia kanału na YouTube, m.in. z: moderacji, montażu wideo, dodatkowych funkcji platformy, content programmingu, otrzymają kompleksową wiedzę niezbędną do tworzenia treści atrakcyjnej dla widzów YouTube’a.

Przede wszystkim cieszymy się, że nasze dotychczasowe doświadczenie w branży owocuje zaufaniem wśród influencerów także spoza YouTube, co jest dla nas kluczowe w kontekście całego programu. Udało nam się nawiązać współpracę z fantastycznymi osobami, które już osiągnęły sukces w mediach społecznościowych, a jednocześnie chcą dalej się rozwijać. Chcemy pomóc w tworzeniu różnorodnych, ciekawych i jakościowych treści, które będą satysfakcjonujące zarówno dla twórców, jak i odbiorców.

Przemysław Gajos, senior support manager w LTTM współodpowiedzialny za koordynację całego projektu

W pierwszej szóstce nowo powstałych kanałów znaleźli się:

1. Janina Bąk – znana w internecie również jako „Janina Daily”, autorka bloga i popularnonaukowego bestselleru „Statystycznie rzecz biorąc”, wielokrotnie nagradzana prelegentka konferencji branżowych i wykładowczyni statystyki. Kanał „Statystycznie rzecz biorąc” będzie naturalnym rozszerzeniem dotychczasowej twórczości Janiny, związanej z książką, ale także z blogiem, prezentacjami oraz działalnością edukacyjną. Janina na swoim popularnonaukowym kanale będzie pokazywać, że statystyka po prostu NIE może być nudna, dzięki materiałom takim jak, na przykład: „Czy gołębie ograłyby nas w ruletkę?”.

2. Beata Borucka „Mądra Babcia” – Autorka książek, bloga i telewizji internetowej dla seniorów. Jej działalność na FB jest żywym dowodem na to, że trend „silver generation” w marketingu nie jest tylko frazesem, a sama postać „Mądrej Babci” jest uwielbiana przez wszystkie pokolenia. W ramach swojego kanału na YT będzie poszerzać swoją demografię, docierając również do młodszego pokolenia. Klucz do sukcesu stanowić będzie format „Gadki z Chatki”, w którym Mądra Babcia będzie udzielać lekcji i porad z humorystycznym zacięciem swoim widzom. Dzięki takiemu rozwiązaniu Mądra Babcia stanie się babcią całego polskiego YouTube’a.

3. Piotr Kostecki, druga połowa bloga „Mum and the city” – jego rodzinę miała okazję poznać już spora część internetu, jednak głównie z perspektywy żony, Ilony. Pora na męża i przede wszystkim ojca, którego kanał ma być odpowiedzią na rosnący trend pokazywania rodzicielstwa także z męskiego punktu widzenia. W ramach materiałów Piotr wspólnie ze swoją drugą połówką pokazywać będą rodzicielstwo (z naciskiem na perspektywę ojca), mieszając formułę vlogową z komediowymi treściami fabularnymi, tworząc unikalny dla polskiego YouTube’a format.

4. „Vip Team”, czyli wszystko, co chcieliście wiedzieć o niewidomych i słabowidzących, ale baliście się zapytać – ich spojrzenie na świat jest czymś, za co pokochali Ich obserwujący. Podbili już TikToka, pora na YouTube’a. Na swoim kanale Monika i Mikołaj będą pokazywać świat z perspektywy osób niewidomych poprzez vlogi, eksperymenty społeczne oraz materiały z udziałem innych influencerów, którzy na czas danego materiału „wchodzić będą w buty” osób niewidomych.

5. Oliwia Siwa, trenerka i promotorka zdrowego stylu życia – Oliwia wychodzi z założenia, że swoje w fitnessie już osiągnęła, a teraz chcę pokazać siebie z innej strony. Na swoim kanale YouTube, wspólnie ze swoim partnerem, będzie skupiać się na poznawaniu i próbowaniu zupełnie nowych dla niej rzeczy oraz pokazywaniu swoich pozostałych pasji od pierwszej lekcji boksu po pierwszy skok na spadochronie.

6. Patrycja Wieja, zwyciężczyni 1. edycji programu TVN „Projekt Lady” – Jej kanał wzmocni rozwijającą się, szczególnie w trakcie pandemii, modę na ćwiczenia z domu, które w Polsce wciąż są kategorią niedoreprezentowaną. Patrycja na swoim kanale będzie prezentować cykle ćwiczeń z energiczną muzyką przeplatane vlogami korespondującymi tematycznie z materiałami treningowymi.

Pozostała szóstka zostanie ogłoszona w czerwcu.

YouTube to platforma, gdzie każdy może przekazywać w przystępny sposób ważne dla siebie treści. Celem programu jest promocja ciekawych, nieszablonowych tematów oraz rozwinięcie i wsparcie dotychczasowej działalności lokalnych twórców, poruszających tematykę spoza najpopularniejszych kategorii YouTube’a. Za koordynację i realizację programu „Social Stars” odpowiadają Marcin Pyć, head of network management w LTTM oraz Przemysław Gajos, senior support manager w LTTM.


Źródło: LTTM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF