Linfluencerzy policzeni

Linfluencers: policzono, kto się liczy na LinkedInie

Ratownik medyczny, były dyrektor w Ministerstwie Cyfryzacji i prezes spółki technologicznej – to oni dziś rządzą na polskim LinkedInie. Tak wynika z rankingu „Linfluencers”, którego twórcy pokusili się o przebadanie niemal 150 profili na portalu i wskazali po 10 najlepszych w 3 kategoriach.

Linfluencers to ranking osobowości polskiego LinkedIna, który bazuje na danych przeanalizowanych w listopadzie i grudniu 2022. Na ich podstawie organizatorzy rankingu wraz z 6-osobowa Kapitułą wyłonili twórców, którzy mają największy wpływ na społeczność LinkedIna.

Finalistów podzielono na trzy grupy.

1. Eksperci z Importu

To kategoria osób, które zbudowały silną markę osobistą poza LinkedInem i dopiero po jakimś czasie zdecydowały się na działalność na tej platformie. Efektywność ich treści na Linkedinie jest więc wynikiem nie tylko odpowiedniej tu komunikacji – ale też konsekwencją wcześniejszych działań np. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, w Telewizji czy innych mediach.

W tej kategorii wygrał dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii. Zaraz za nim uplasował się Szymon Szczęśniak, prezes firmy IT CodeTwo, a ostatni na podium jest Rafał Brzoska, szef Inpostu.

2. Liderzy z LinkedIna

To liderzy, którzy nie byli szeroko znani wcześniej, poza LinkedInem. To tutaj ich rozpoznawalność jest największa, to ten kanał stał się trampoliną dla ich rozpoznawalności i jest dla ich działań komunikacyjnych najważniejszy. Ich Marka Osobista „urodziła” się na LinkedInie.

Wygranym w tej grupie jest ratownik Karol Bączkowski, kolejne miejsce należy do marketingowca Marcina Malca, a trzecie zajął związany z transportem i logistyką Marcin Fidler

3. Mistrzowie wideo

To osoby, które budując rozpoznawalność na LinkedInieoparły swoje aktywności przede wszystkim na materiałach wideo. Nie oznacza to, że aby zakwalifikować się do tej kategorii wszystkie ich treści muszą mieć format wideo. Jednak powinien on wyraźnie być kluczowym elementem ich komunikacji.

Tu wygrał Szymon Szczęśniak, na drugim miejscu psycholożka Sylwia Królikowska, a stawkę zamyka prezenter telewizyjny Tomasz Kammel.

Pomysłodawczynią rankingu jest Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point, która sama aktywnie działa na portalu, m.in. znalazła się w prestiżowym gronie TOP25 Mistrzyń LinkedIna magazynu Forems Women. „W tym roku jest 20-lecie LinkedIna na świecie i pomyślałam, że to świetny moment, by stworzyć mapę twórców, którzy mają największy wpływ na portalu. Mam nadzieję, że będzie to dobra podpowiedź dla osób, które chcą budować swoją rozpoznawalność na LinkedInie – od kogo warto się tego uczyć”.

Ciekawostki nt. LinkedIna w Polsce:
W Polsce jest około 5mln użytkowników
48,7% stanowią kobiety, 51,3% mężczyźni.
LinkedIn generuje 3x więcej konwersji niż Twitter i Facebook.
Na świecie najczęściej śledzonym profilem prywatnym jest Bil Gates

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF