Małopolska stawia na literaturę

Literacka Małopolska to inicjatywa, która ma na celu propagowanie krakowskiego dziedzictwa głównie poza granicami Polski, a także zainicjowanie szeroko pojmowanej sieci kreatywnej współpracy wielu regionów naszego kraju w dziedzinie literatury.
Projekt ten to zaproszenie nie tylko rodaków, ale i mieszkańców Niemiec i Francji, którzy są wielbicielami literatury lub osobami związanymi z nią zawodowo, do odwiedzenia tego regionu Polski.
– W ramach działań promocyjnych odpowiadamy za emisje reklam w zagranicznej prasie o profilu literackim – w periodykach takich jak np. „Lettre International”, „Magazine Litteraire” czy „Literaturen”. Chcemy, aby Niemcy i Francuzi poznali Kraków nie tylko jako zabytkowe miasto, ale również jako prężnie działający ośrodek literacki z niezwykle bogatą tradycją – mówi Beata Godlewska, senior media planner w Pimedia Group.
Promocja Literackiej Małopolski prowadzona jest również poprzez międzynarodowe konferencje z udziałem specjalistów z dziedziny literatury i szeroko pojętej kultury, którzy reprezentują największe ośrodki życia literackiego w kraju i na świecie oraz na stronach polskich czasopism literackich.