Marki na YouTube’ie: dobre praktyki

O tym, że reklama telewizyjna schodzi na boczny tor, a na salony wkraczają formaty wideo on-line, nikogo już chyba nie trzeba przekonywać. Nie wystarczy jednak stworzyć kanał marki w serwisie YouTube i pozwolić mu żyć własnym życiem. Zdobyć i utrzymać zainteresowanie widzów nie jest łatwo, a jednak są firmy, które robią to bardzo umiejętnie. Prezentujemy 6 przykładów dobrej komunikacji na tej platformie.

Red Bull

Sposobem Red Bulla na budowanie zasięgu jest oddanie promocji w ręce ludzi, których pracę sponsorują. Marka patronuje najróżniejszym wydarzeniom sportowym i przyciąga uwagę nagraniami ekstremalnych wyzwań, jakich podejmują się najwybitniejsi, światowej klasy zawodnicy. Niesamowita sceneria i widowiska łamiące zasadę grawitacji, to przepis na kilkumilionową widownię. Nie zawsze jednak musi być ekstremalnie…

 

GoPro

Kanał GoPro w serwisie YouTube niedługo będzie się mógł pochwalić 4 milionami subskrybentów. Za co kochamy zamieszczane na profilu wideo? Za niesamowite zdjęcia z najróżniejszych zakątków świata, uchwycone przez miłośników tej niewielkiej kamerki o dużych możliwościach. Trudno wyobrazić sobie lepsze materiały promujące produkt, od tych wykonanych przy jego pomocy.

 

Starbucks

Na kanale popularnej sieci kawiarni znajdziemy nie tylko serię spotów reklamowych, ale także inne formaty mające zbudować więź z konsumentem, który ma okazję bliżej poznać markę. Są to między innymi filmiki instruktażowe, czyli jak przygotować idealną kawę, a także kulisy pracy w kawiarniach Starbucks, czyli o tym, jak przyjazne jest to środowisko opowiadają pracownicy.

 

Walmart

Walmart zainteresowanie internautów buduje między innymi poprzez cykle „Tips from the Farm”, „Simple Meals” czy „Food Hacks”, promujące produkty żywnościowe, a także angażując się w akcje charytatywne. Ostatnia kampania „Fight Hunger. Spark Change” ma na celu zwrócenie uwagi na problem głodu. Dużą popularnością cieszył się również wielkanocny spot reklamowy marki – „Easter Surprise”.

 

Orabrush

Kanał tej marki jest dowodem na to, że nie ma produktu, którego nie dałoby się wypromować na platformie Youtube. Temat walki z brzydkim oddechem z pozoru wydaje się być mało atrakcyjny. Jak zatem Orabrush zyskała prawie 200 tys. subskrybentów? Kampania szczoteczki do czyszczenia języka zdobyła serca internautów humorem i… autentycznością.

 

Castorama

Przykład marki, która dobrze sobie radzi na polskim podwórku. Producent materiałów budowlanych postanowił zaangażować do promocji twórców kanału poświęconego tematyce majsterkowania. Współpraca z „5 sposobów na….” okazała się być strzałem w dziesiątkę. Castorama oddając głos doświadczonym użytkownikom serwisu, którzy pokazali, jak zrobić użytek z oferowanych produktów, znacznie powiększyła swoją widownię.

 

::

Fot. Fotolia/ Natis

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF