Michał Pietrzyk, kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy – #BriefNa2023

Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem w sytuacji jego przekroczenia. Świadomość tego faktu jest szczególnie istotna dla młodych przedsiębiorców, rozpoczynających swoją przygodę z biznesem.
Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…
Michał Pietrzyk, kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy.
● Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem w sytuacji jego przekroczenia. Świadomość tego faktu jest szczególnie istotna dla młodych przedsiębiorców, rozpoczynających swoją przygodę z biznesem.
● 2022 był rokiem bardzo intensywnym i bogatym w nowe przepisy oraz interpretację prawne.
● Warto tu powiedzieć o regulacjach dotyczących zasad działalności promocyjnej
● Od zawsze w mediach bowiązuje zasada oddzielenia informacji redakcyjnych od treści promocyjnych.
● W reklamie często używana jest technika, nazywana testymonialem, polega ona na tym, że autorytet osoby prezentującej produkt – na przykład lekarza – zostaje przeniesiony na wartość produktu medycznego czy para medycznego. Dotyczy to również influencerów, którzy są przez swoich odbiorców bardzo często traktowani w bardzo pozytywny, emocjonalny sposób.
● Nowe przepisy dotyczące oznaczania promocji i cen okazyjnych kropach.
● Rada przed rozpoczęciem każdy działalności biznesowej: bardzo opłaca się przeprowadzić Research, badanie otoczenia prawnego dla naszej działalności.
● Na stronie biznes.gov jest całe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą.