Microsoft inwestuje w Foursquare

Firma z Redmond zainwestuje w serwis 15 mln dolarów.

Nie ulega wątpliwości, że Microsoft chce w ten sposób nadrobić dystans do Google i Facebooka jeśli chodzi o możliwość serwowania lokalnie targetowanych reklam. Dzięki partnerstwu uzyska dostęp do danych użytkowników Foursquare.

Użytkownicy Foursquare’a chętnie pozostawiają swoje dane dotyczące bieżącej lokalizacji dzięki mechanizmom grywalizacji takim jak „mayorship” czy odznaki. Równie często zamieszczają komentarze na temat miejsc, które odwiedzili. Dlatego też MSP coraz uważniej przyglądają się temu serwisowi, zwłaszcza w USA.

Przeczytaj również:

Foursquare: miliony użytkowników, ani centa zysków

Osoby korzystające z wyszukiwarki Bing mogą już niedługo liczyć na lepsze wyniki wyszukiwania. Współpraca z wiodącym serwisem geolokalizacyjnym ma też w przyszłości poprawić obsługę telefonów z systemem operacyjnym Windows Phone. Jednak przekazywanie danych budzi jak zawsze dużo kontrowersji. Użytkownicy Foursquare’a mogą zmniejszyć swoją aktywność w obawie przed wykorzystaniem lub wręcz wyciekiem ich danych.

Współpraca z Microsoftem zaprzecza donosom, które krążą po sieci i dotyczą problemów finansowych Foursquare’a. Dodatkowo jest dobrym argumentem za tym, aby nawiązać współpracę z innymi, dużymi firmami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF