...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Niemcy od elektryków wolą paliwa syntetyczne

paliwa syntetyczne

Unia Europejska mimo niezadowolenia wielu stron chce od 2035 roku zakazu sprzedaży samochodów spalinowych. Jednym z przeciwników tego pomysłu są Niemcy. Jakie rozwiązanie proponują?

Zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych miałby objąć wszystkie nowe pojazdy napędzane tradycyjnymi paliwami. Ich miejsce miałby zająć silniki elektryczne i wodorowe, w efekcie transport miałby zostać zero emisyjny. Nasz sąsiad proponuje jeszcze jedną alternatywę, jaką mogą być paliwa syntetyczne. Już teraz tamtejsi producenci samochodów skupiają się na rozwoju tej technologii, a nawet prezentują gotowe rozwiązania. Gotowe są zarówno pojazdy jak i fabryki paliw, dzięki którym można by wdrożyć technologię na rynek.

Czym są paliwa syntetyczne

Są to paliwa wytwarzane w laboratoriach w drodze syntezy chemicznej. Jednym ze składników wykorzystywanych do ich produkcji może być m.in. dwutlenek węgla. Dzięki temu oraz dzięki brakowi wielu substancji szkodliwych są one neutralne lub bardzo nisko emisyjne. Przede wszystkim jednak są one zdecydowanie bliższe producentom niż napędy elektryczne, a niektóre modele dostępne na rynku już teraz są gotowe na tankowanie takim paliwem.

Być może okaże się, że to właśnie tą drogą należy iść w celu obniżenia wpływu samochodów na emisję dwutlenku węgla.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF