Niespodziewana współpraca Burger Kinga z McDonald’s

frytki mcdonalds

Na co dzień jedni z największych konkurentów na rynku potrafią współpracować, kiedy chodzi o szczytny cel.

Na social mediach Burger Kinga pojawił się zaskakujące zdjęcie whoppera flagowej kanapki sieci oraz zablurowane frytki w charakterystycznym opakowaniu złotych łuków. Na pierwszy rzut oka promowanie konkurencji brzmi dość zaskakująco. W tym przypadku jednak cel kampanii tłumaczy skąd współpraca.
W dniach 11-12 grudnia McDonald’s organizuje akcję, w której każda sprzedana porcja frytek oznacza złotówke przekazaną na fundacje Ronalda Mcdonalda. Sieć z koroną postanowiła dodatkowo nagłośnić akcję oraz zachęcić klientów do brania udziału oferując klientom 11 grudnia darmowe burgery. Wystarczy pojawić się w jednej z restauracji wraz z paragonem, na którym widnieją zakupione frytki w Mc, w zamian czeka na nas Whopper Jr. Jest to chyba niezły powód, aby w ten weekend pozwolić sobie na porcję frytek i burgera, przy okazji wspierając fundacje.

Warto przy okazji wspomnieć, że w przeszłości firmom zdarzało się zapomnieć o konkurencji w przypadku ważniejszych okoliczności. Chociażby na początku pandemicznego lockdownu sieci wydały oświadczenia zachęcające do zamawiania posiłków na wynos, aby wspierać zamknięte restauracje. Sieci nie dbały wtedy tylko o siebie, a o całą branżę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF