...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

NIO uczy Europę jak ładować elektryki

Nio Norwegia

NIO, czyli Chiński producent samochodów elektrycznych ma trochę inne podejście do ładowania swoich pojazdów. Teraz chce pokazać Europie jak to się robi

W Chinach postanowiono zmienić podejście i coraz bardziej popularny staje się system BaaS (Battery as a Service). Dzięki temu pomysłowi istnieje możliwość kupna samochodu elektrycznego bez akumulatora, a to zdecydowanie obniża koszty. Wtedy, zamiast ładować samochód, możemy wykupić abonament na akumulatory, które potem wymieniać możemy na jednej z pięciuset stacji. Pomysł popiera również miejscowy rząd. Dzięki temu od tego roku producentów na tamtym rynku obejmuje oficjalny standard dotyczący wymiennych akumulatorów. Dzięki temu wymiana może zostać dokonana na dowolnej stacji, a nie jedynie u producenta.

Po sukcesie na macierzystym rynku NIO wybrało się do Europy. Owocem tego, jest powstanie pierwszej stacji wymiany ogniw w Norwegii. Kolejne powstawać mają w przyszłym roku, a do końca 2022 być ma ich już dwadzieścia.

Propozycja jest kusząca głównie z dwóch powodów. Po pierwsze wymiana baterii trwa około pięciu minut, dzięki czemu ‘ładowanie’ elektryków stałoby się równie szybkie co tankowanie samochodów spalinowych.

Cena NIO ES8 wraz z akumulatorem to koszt około 285 tys. zł, w przypadku wybrania wersji bez baterii cena spada o czterdzieści tysięcy. Pojawia się co prawda koszt abonamentu, sześćset pięćdziesiąt złotych miesięcznie. Oznacza to, tyle że akumulator spłacimy w ciągu pięciu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF