...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowy Panel Google AdWords

AdWords

Nowy interfejs AdWords z założenia powstał jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby reklamodawców. Myśl twórcza wykracza zatem poza obecne realia. Zapoczątkowane w marcu 2016 roku prace nad kompleksowym rozwiązaniem, odpowiadającym potrzebom zarówno zaawansowanych, jak i początkujących reklamodawców z całego świata okazały się być nie lada wyzwaniem. Twórcy zdecydowali się wyznaczyć trzy priorytety AdWords - na piedestale stoi firma użytkownika, a nie funkcje interfejsu. Nowa wersja z założenia ma wyróżniać najistotniejsze dane, a narzędzia powinny być skuteczne i proste w użyciu (wzrost szybkość ładowania do 20%). Ostatecznie, czy słowa udało się przekuć w czyny?

Jak z obrazka

W praktyce pierwsze zetknięcie z produktem Google dla wielu okazało się być bolesnym doświadczeniem, bowiem zmianom uległa nie tylko warstwa funkcyjna i raportowania, ale także UX panelu w myśl założeń Material Design, czyli filozofii projektowania, która stanowi podstawę najpopularniejszych aplikacji np. Google Maps, wyszukiwarki czy Gmail. Z powodzeniem sprawdza się w przypadku Google Analytics, którego panel na bieżąco ulega niewielkim przeobrażeniom i w dużej mierze przekłada się na koncepcję nawigacji nowej platformy AdWords. Dane są uporządkowane w kafelkach, a dużą rolę odgrywa pasek nawigacyjny po lewej stronie ekranu. Uwagę zwraca strona Przegląd zawierająca statystyki związane z kontem i umożliwiająca tworzenie atrakcyjnych wizualizacji danych.

przegląd

Strona Przegląd,  Źródło: https://adwords-pl.googleblog.com/2017/02/poznaj-nowa-wersje-adwords.html

Niezwykle praktycznym rozwiązaniem jest raport skuteczności Stron docelowych, do których kierują reklamy. Zmiany w dużym stopniu dotyczą również rozszerzeń reklam, możliwości tworzenia reklam elastycznych, inteligentnego ustawienia kampanii w sieci reklamowej itd. raport skutecznosci
Raport skuteczności Stron docelowych 

Testy A/B

Obecnie interfejs jest nadal w fazie Beta, a do panelu stale dochodzą kolejne funkcjonalności. Do końca 2017 roku wszyscy reklamodawcy powinni otrzymać już dostęp do testów nowego UI AdWords z możliwością przełączenia do pierwotnej platformy. Zaproszenia były wysyłane na bieżąco, biorąc pod uwagę wiele czynników.

przycisk
Przycisk przełączenia do nowej wersji interfejsu


Osoby od lat związane z dotychczasowym interfejsem z łatwością potrafią wymienić pominięte lub wymagające naprawy opcje w nowym odpowiedniku. Nie wszystkie elementy znalazły swoje miejsce w zaktualizowanej wersji narzędzia (chwilowo brakuje łącza do Planera kampanii w sieci reklamowej itd.). Z kolei wiele funkcjonalności, takich jak reklamy produktowe z funkcją prezentacji lub metryk (np. ATIS w reklamach produktowych), dostępne są tylko w nowej wersji interfejsu. Moment, pełnego scalenia usług i wdrożenia panelu, który nastąpi na początku 2018 roku może okazać się kluczowy w pracy wielu reklamodawców. Czy jesteśmy na niego gotowi?

kreator
Kreator reklamy produktowej z funkcją prezentacji


Działania towarzyszące

Wraz z zachodzącą transformacją interfejsu aktualizowane są poboczne narzędzia, w tym Centrum Pomocy i Edytor AdWords dostępny w najnowszej wersji 12.2, który zapewnia wiele ciekawych funkcji  m.in.  obsługę reklam opartych na zasobach Gmaila, promocji i rozszerzeń filmów oraz opcję nowego typu budżetu dla reklam wideo. Zmiana następuje kilka miesięcy po wprowadzeniu aktualizacji uwzględniającej obsługę reklam w wyszukiwarkach. Reklamodawcy z niecierpliwością czekają również na nową odsłonę Planera słów kluczowych.

rozszerzenia
Nowe Rozszerzenia promocji w Edytorze AdWords 12.2


Zamiany, jakie zachodzą na stałe, wpisują się w historię funkcjonowania panelu obsługującego każdego dnia wyświetlanie tysięcy reklam tekstowych i banerów. Pytanie, czy zmiany nie zostały wdrożone zbyt późno? Czy jednym z noworocznych postanowień reklamodawców będzie ostateczne przejście na nową platformę AdWords? To okaże się już niebawem.

W SEOgroup wykorzystujemy nowe funkcjonalności interfejsu AdWords. Jesteś ciekaw szczegółów?
Skontaktuj się z nami!


Autorka:

seogroup

Katarzyna Wróblewska,  SEOgroup, SEO/PPC Specialist

SEOgroup to marka działająca od 2008 roku i specjalizująca się w najbardziej efektywnych działaniach z zakresu akwizycji i retencji w Internecie. Oferujemy wachlarz usług skupionych na nowoczesnym i efektywnym marketingu internetowym. Jesteśmy przekonani, że nasze działania z wykorzystaniem SEO/PPC, link buildingu, kampanii social media, content marketingu, influencer marketingu, YouTube, Reklamy Mobilnej i wielu innych narzędzi, pozwolą Twojemu biznesowi osiągnąć realne korzyści

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF