OLX i Malcolm XD ożywiają legendę polskiego internetu
OLX - nie od dziś znany z kreatywnej komunikacji marketingowej - postanowił zdmuchnąć kurz z wędki najsłynniejszego fanatyka nad Wisłą, Andrzeja Gałeckiego.
Legendarna pasta zaczynająca się od słów „Mój stary to fanatyk wędkarstwa” doczekała się już ekranizacji. My postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać jej serial. Jak zawsze w komunikacji naszej marki chcieliśmy, by była ona przyjemna dla odbiorcy i nie była typową reklamą sprzedażową. Jestem pewien, że i tym razem stworzyliśmy coś, co da ludziom sporo przyjemności z oglądania.
Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX
Dlaczego powstał „Fanatyk. Historia prawdziwa”- zapytacie? Ano dlatego, by w ciekawy i zabawny sposób opowiedzieć o nowej opcji na OLXie – o wypożyczalni. Można przecież mieć na własność kampera, namiot na plenerowe imprezy, busa na podjeździe oraz glebogryzarkę… ale po co, skoro teraz równie dobrze można je wypożyczyć na OLXie?
Historia opowiada i tłumaczy to wszystko w czterech ciekawych, zabawnych i z kunsztem nagranych odcinkach. Za scenariusz odpowiadają sam autor oryginału, tajemniczy Malcolm XD oraz reżyser i scenarzysta „Fanatyka” Michał Tylka. Obsada jest doborowa, a dialogi na miarę legendy.
Koncept kreatywny powstał w głowach agencji 23Heroes. Całość wyprodukował dom produkcyjny F25, a w fotelu reżyserskim zasiadł, podobnie jak w przypadku „Fanatyka”, Michał Tylka.
Produkcja jest spójna z oryginałem również pod względem obsady. W obsadzie pojawili się najważniejszy aktorzy z Fanatyka. Mamy więc Piotra Cyrwusa (Andrzej Gałecki), Annę Radwan (Wioletta Gałecka), Mikołaja Kubackiego (Kuba Gałecki) czy też Dariusza Kowalskiego (szef koła wędkarskiego). Na ekranie pojawią się także Sandra Herbich (Marzenka) i Marek Stryszowski. Całość zrealizowano w formie odcinkowego mokumentu przedstawiającego losy rodziny Gałeckich jakiś czas po wydarzeniach z filmu „Fanatyk”.
Można robić reklamę, a można też robić takie rzeczy jak „Fanatyk. Historia Prawdziwa”. To bardzo ciekawy projekt z pogranicza filmu, reklamy, branded contentu. Ważne jest to, że jest to przede wszystkim rozrywka dla widzów i nie jest to postrzegana jak reklama. Myślę, że nie tylko fani „Fanatyka” będą mogli z przyjemnością obejrzeć tę krótką serię, w której każdy film w swojej głównej części składa się z długiego mastershota, czyli jednego ujęcie bez cięć. Dokumentalna forma reportażu podbija wiarygodność filmu i na tym właśnie budowany jest komizm.
Marcin Dworucha, managing director w F25 Production House
Jest tu wszystko, co kocham w projektach video: świetny pomysł, humor, filmowa realizacja i genialne wręcz aktorstwo w wykonaniu najlepszych polskich aktorów. Dla takich projektów można zarywać nocki i z przyjemnością ogarniać robotę kreatywnego.
Tomasz Łapa, agencja 23Heroes
Mieliśmy świadomość, że „Fanatyk”, całkowicie odmienił losy państwa Gałeckich – zwykłej, polskiej rodziny, borykającej się z problemami dnia powszedniego, jak reperkusje prawne za szkalowanie szefa lokalnego koła wędkarskiego. Po trzech latach od premiery postanowiliśmy wrócić do nich z kamerą, aby sprawdzić, jak sława i fortuna wpłynęła na ich życie.
Malcolm XD, współautor dzieła
Świetnie było znów spotkać się z Gałeckimi na planie, tym razem filmu dokumentalnego, zjeść z nimi rybę, posłuchać o najlepszych technikach łowienia okoni, wreszcie wziąć udział w długo wyczekiwanym zarybianiu.
Michał Tylka, reżyser i scenarzysta
OLX jest król internetu jak szczupak jest król wód. Argumentów dowodzących tej tezy szukajcie od 7 kwietnia na kanałach social mediowych marki i u Malcolma XD.
Źródło: OLX