...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Paweł Nowakowski: Największym wyzwaniem firm technologicznych jest szybka reakcja na trendy takie jak AI

Bookero to start-up oferujący system rezerwacji, dopasowany do indywidualnych potrzeb firm z różnych branż. Dzięki rozmowom z przedsiębiorcami oraz testom technologicznym, założycielom udało się stworzyć narzędzie, które umożliwia automatyzację procesów, oszczędność czasu i personalizację. Paweł Nowakowski, twórca Bookero, w wywiadzie dla Brief.pl opowiedział o misji firmy, o tym jak postępująca cyfryzacja wpływa na wzrost popularności jej technologii oraz o planach i wyzwaniach na ten rok.

Jaka jest historia powstania Bookero i jaka miała być początkowa misja firmy? Dużo zmieniło się do dzisiaj?

Pomysł na Bookero wykluł się przypadkowo. Zauważyliśmy, że na rynku brakuje kompleksowego narzędzia, które w łatwy i intuicyjny sposób umożliwiłoby implementację systemu rezerwacyjnego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Jako doświadczeni specjaliści w branży technologicznej posiadający własne oprogramowanie wiedzieliśmy, jak skutecznie rozwiązywać problemy techniczne i funkcjonalne. W poszukiwaniu sposobu na stworzenie idealnego systemu rezerwacji dla każdej branży zauważyliśmy, że te obecne na rynku nie sprostały wszystkim oczekiwaniom firm w zakresie rozbudowanych formularzy. Postanowiliśmy więc opracować produkt przystosowany do potrzeb rynkowych, który będzie łatwy w integracji i w pełni konfigurowalny. Nasza misja była jasna: chcieliśmy zaproponować jak najbardziej uniwersalne rozwiązanie. W 2017 roku udało nam się stworzyć Bookero – kompleksowy system rezerwacji, który ciągle rozwijamy, aby spełniać wymagania przedsiębiorców z różnych sektorów. Od powstania wprowadziliśmy wiele nowych funkcji, jak na przykład narzędzie do kontrolowania kont pracowniczych. Bookero w ciągu 5 lat znacząco się rozwinęło i zdobyło dużo nowych klientów, jednak misja, która przyświecała nam od początku, pozostała bez zmian.

Małe i średnie przedsiębiorstwa są podstawą gospodarek na całym świecie. W jaki sposób firmy, które skorzystały z Bookero, mają przewagę nad konkurencją dzięki zastosowaniu Waszego systemu? Co dokładnie im oferujecie?

Dzięki implementacji naszego systemu firmy są w stanie efektywniej zarządzać swoim czasem pracy i zautomatyzować proces rezerwacji. Mają przez to czas na obsługę większej liczby klientów, a co za tym idzie, generują większe zyski. Dodatkowo, za sprawą bogatej oferty narzędzi takich jak tworzenie listy kodów rabatowych, poszerzanie parametrów rezerwacji i ustalanie reguł cenowych, przedsiębiorcy mogą dopasować system do swojego biznesu. Zaletą Bookero jest również zaawansowana personalizacja formularzy, co pozwala na uniknięcie dodatkowej komunikacji i dopytywania o szczegóły przez klientów. W konsekwencji przedsiębiorcy mogą skupić się na realizacji zamówień, a konsumenci mają poczucie profesjonalnej obsługi.

Jakie działalności można obsłużyć za pomocą systemu? Czy są jakieś branże, które nie odnajdą się na Bookero? 

Nasza technologia skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą zoptymalizować swój czas pracy i zautomatyzować proces rezerwacyjny. W branżach takich jak beauty, gastronomia, rozrywka, medycyna, podróże oraz w firmach zajmujących się wynajmem, system sprawdza się znakomicie. Nasza technologia została nawet użyta przez wolontariuszy pomagających uchodźcom z Ukrainy oraz przysłużyła się w jednej z podwarszawskich parafii. Jestem zdania, że każdy, kto oferuje usługi oparte na rezerwacjach, może wdrożyć Bookero w swojej działalności.

Firma dynamicznie się rozwija, wprowadza nowe funkcje i ulepsza te już dostępne. Jakie są główne wyzwania technologiczne, z jakimi obecnie lub w przyszłości będziecie musieli się zmierzyć? 

Największym wyzwaniem, z którym mierzą się chyba wszystkie firmy technologiczne, jest szybka reakcja na trendy i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, takich jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy chatboty, do rozwoju naszej platformy, automatyzacji procesów i personalizacji interakcji z klientami. Nieustannie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą nam sprostać oczekiwaniom klientów oraz rynku.

Pytanie, które pojawia się najczęściej: jak odróżniacie się od konkurencji, czyli podobnego technologicznie Booksy?

Bookero wyróżnia się od Booksy, przede wszystkim, tym, że nie działa jako marketplace, na którym klienci wybierają oferty konkretnych firm i nie skupia się głównie na branży beauty. My kierujemy swój system do wszystkich przedsiębiorców chcących zoptymalizować i zautomatyzować swoją pracę.

Bookero pojawiło się na rynku w 2017 roku. Jakie było największe osiągnięcie firmy w ciągu tych pięciu lat? Z czego jesteście najbardziej dumni?

Jako specjaliści w zakresie IT, jesteśmy dumni, przede wszystkim, z rozwoju naszego systemu od strony technologicznej. Dodawane przez nas funkcje zaowocowały większą liczbą klientów, którym po prostu ułatwiliśmy pracę (i życie). Cieszę się, że od 2017 roku kultywujemy tę ideę i chyba to napawa nas największą dumą.

Z jakiej funkcji Bookero Wasi klienci korzystają najczęściej?

Poza bazowymi funkcjami systemu, najczęściej wykorzystywane są rezerwacje cykliczne z możliwością wysłania linku do płatności na kilka dni przed wizytą. Jest to wygodne rozwiązanie, które ułatwia potwierdzanie wizyt, co daje gwarancję w zakresie obecności klienta oraz przychodów firmy. Popularne są również integracje systemu Bookero z kalendarzem Google czy też Outlook oraz powiadomienia SMS, które przedsiębiorcy mogą wysyłać do rezerwujących termin osób.

Czy możecie zdradzić jakieś nowe, interesujące funkcje, nad którymi obecnie pracujecie?

Obecnie pracujemy nad nowym wyglądem wtyczki. Chcemy, aby była ona bardziej kompaktowa, czytelna i intuicyjna. Jej dotychczasowa wersja jest bardzo chwalona, jednak nie planujemy się zatrzymywać. Pracujemy również nad modułem karnetów.

Czy postępująca cyfryzacja, którą widzimy na przestrzeni ostatnich lat, również w sektorze MŚP, wpłynęła na wzrost popularności Waszej platformy?

Zdecydowanie tak. Coraz więcej osób korzysta z laptopów i smartfonów do kupowania produktów oraz usług. Dodatkowo, wiedza na temat tego, jak to robić, nie jest już obca dla praktycznie każdej grupy wiekowej. Rezerwowanie usług jest integralną częścią tego procesu, ponieważ ludzie chcą przechodzić cały proces przez Internet, bez konieczności dzwonienia czy pisania maili w sprawie zabukowania jakiejś wizyty czy przestrzeni. Oczekiwanie klientów w zakresie zautomatyzowanej obsługi przyczyniło się do tego, że przedsiębiorcy zostali niejako zmuszeni do wdrożenia takich technologii.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF