...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pierwszy rok Gadu-Gadu z nowym właścicielem

W sierpniu minął rok od kiedy GG przeszło w ręce nowego właściciela, firmy England.pl. Przez te 12 miesięcy zespół złożony z kilkudziesięciu osób z zaangażowaniem pracował nad ulepszaniem komunikatora. Warto podsumować pierwszy etap zmian.

Przejęcie GG zbiegło się z 18. urodzinami GG. W sierpniu ubiegłego roku mieszkańcy Warszawy i Mielna mieli okazję wziąć udział w świętowaniu pełnoletności pierwszego polskiego komunikatora (i jak dotąd jedynego). Później nastąpiły porządki w bazie GG – każdy użytkownik został powiadomiony o nowym administratorze danych oraz musiał zaakceptować nowy regulamin zgodnie z zasadami RODO. Jeśli tego nie zrobił, jego konto zostało zanonimizowane i wypadło ze zbioru aktywnych użytkowników. Sprawiło to, co prawda, że liczba użytkowników okresowo zmalała, ale dzięki pozbyciu się „martwych dusz” wiadomo, że milion aktualnych użytkowników GG to użytkownicy aktywni i logujący się do aplikacji. 

Statystyki 

Wśród nich przeważają mężczyźni (55,55%), zaś pod względem wieku najliczniejsza jest grupa 16-25 lat (51,62%), następnie grupa 26-35 lat (23,60%) i – z niewiele mniejszym udziałem procentowym użytkownicy w wieku 36-45 lat (18,04%). 

Użytkownicy GG wymieniają miesięcznie średnio 426 milionów wiadomości. Mogą załączać do wiadomości grafiki, gify (to nowość wprowadzona w 2019 roku), mają też do dyspozycji kultowe emotikony GG. Komunikator pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, mogą być one w dowolnym formacie i rozmiarze. Funkcją GG, której nie posiadają inne komunikatory, jest losowanie rozmówcy. Jest ona chętnie używana przez osoby w różnym wieku. Liczba wykonywanych losowań stale rośnie, średnia z ostatnich 2 miesięcy to 98 321 227. 

Bezpieczeństwo 

Po fali niepokojących doniesień na temat niestosownych wiadomości wysyłanym osobom nieletnim, England.pl podjął stanowcze kroki w celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom GG. Wdrożone zostały nowe systemy automatycznych zabezpieczeń i ulepszono już istniejące mechanizmy. Każdy użytkownik może zgłosić do działu bezpieczeństwa podejrzany profil. Zwiększone zostało zatrudnienie w dziale bezpieczeństwa i wydłużone godziny pracy. 

Co ważne, zmieniono również minimalny wiek użytkowników na 16 lat. Ułatwiono kontakt telefoniczny, a także mocno uproszczono użytkownikom komunikatora kontakt z działem pomocy/ wsparcia/ bezpieczeństwa w GG. Ponadto GG prowadzi kampanie informacyjno-uświadamiające na swoim blogu oraz w kanałach social media na temat zagrożeń, z jakimi można się spotkać korzystając z internetu. Na tym jednak firma nie poprzestaje – planowane są dalsze działania zwiększające bezpieczne korzystania z GG, o czym powiadomimy już niebawem. 

#poGGadajmy 

Po wprowadzeniu najpilniejszych poprawek England.pl postanowił przypomnieć o kultowym polskim komunikatorze kampanią #poGGadajmy. Ruszył blog pod adresem gadu-gadu.pl, profile @poGGadajmy na Facebooku oraz Instagramie. Jednak głównym elementem kampanii był film reklamowy „Nie musisz mówić”. W efekcie dyskusji, jaka rozgorzała na jego temat, o GG znowu stało się głośno. Liczne publikacje na najbardziej poczytnych portalach wygenerowały w sieci wiele wzmianek o komunikatorze, a redakcje Forbes oraz Business Life Polska opublikowały artykuły o GG na swoich łamach. O GG znowu zaczęło być głośno. 

WOŚP 

W styczniu GG ponownie wzięło udział w zbiórce dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy rejestrując Wirtualny Sztab WOŚP, a jego nowi właściciele odcięli się od kontrowersyjnych słów założyciela Gadu-Gadu krytykujących ideę zbiórki. 

Czas na #shoppinGG 

W odpowiedzi na zapytania użytkowników powstał sklep online z obrandowanymi gadżetami: shop.gg.pl Teraz fani kultowego słoneczka mogą zaopatrzyć się w koszulki, torby, parasole lub kubki. Oferta będzie systematycznie poszerzana o kolejne produkty i usługi. Wkrótce będzie można kupić także atrakcyjne, niskie numery GG. 

GG dla firm 

Właściciele England.pl, firmy, która rozwija się w sposób zrównoważony i umacnia na rynku swoją pozycję od 14 lat, mają na uwadze również potrzeby przedsiębiorców. Lada dzień zaistnieje możliwość przekształcenia zwykłego konta GG w konto firmowe, a także możliwość obsługi panelu reklamowego z poziomu konta. Trwają prace nad kolejnymi udogodnieniami i ofertą specjalną dla użytkowników instytucjonalnych. 

Reklama w kanałach GG 

Komunikator stwarza możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do unikatowego grona potencjalnych klientów. Za pośrednictwem GG można zamieszczać reklamy na stronie www.gg.pl, blogu GG, webowej wersji komunikatora o nazwie Sunrise, desktopowej wersji komunikatora nazwanej Phoenix oraz w mobilnej wersji komunikatora. Szczegóły dostępne są prezentacji. Reklama w GG doskonale sprawdza się w takich branżach jak telefonia komórkowa, gry komputerowe, rozrywka (film, muzyka), usługi online (poczta kwiatowa, zamawianie jedzenia itp.), moda młodzieżowa, pożyczki. 

Fintechowa przyszłość 

Ale to nie koniec nowości. W kwietniu tego roku Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na rozszerzenie licencji firmie England.pl Sp. z o.o., co stworzyło możliwość wzbogacenia GG o usługi fintech. Najbliższe tygodnie pokażą, jakie będą to konkretnie rozwiązania. 

Pierwszy rok pod nową banderą przyniósł GG wiele pozytywnych zmian. Zarząd England.pl ma plan na zrównoważony rozwój i ekspansję w horyzoncie czasowym trzech do pięciu lat. Konsekwentny rozwój marki England.pl oferującej usługę szybkich przelewów miedzy Polską a Wielką Brytanią oraz rozszerzenie usług firmy o przelewy do kolejnych krajów europejskich (pod brandem FXCity) pokazuje, że GG również będzie konsekwentnie i systematycznie rozwijane.

 Czy GG zagrozi Messengerowi i WhatsApp? Nikt w zarządzie England.pl Sp. z o.o. nie ma takich ambicji. GG będzie szło własną drogą. Jak jednak pokazują losy różnych marek i produktów, każdy scenariusz jest możliwy. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF