...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PINTA Barrel Brewing zebrała 4,15 mln zł na budowę browaru

1329 inwestorów wpłaciło kwotę 4 149 846 zł na budowę browaru specjalizującego się w piwach starzonych – PINTA Barrel Brewing SA. To 100% celu kampanii i nowy rekord crowdfundingu udziałowego w Polsce. Informację o prowadzeniu kampanii spółka zamieściła na platformie Crowdway.pl. Pionierzy piwnej rewolucji w Polsce do 2021 roku zrealizują inwestycję w Wieprzu koło Żywca, tuż obok nowopowstałego zakładu Browaru PINTA.

Twórcy PINTA Barrel Brewing zwrócili się do inwestorów o wspólne sfinansowanie budowy nowego, niszowego browaru na początku maja br. W 60 dni inwestorzy objęli wszystkie z 448 632 akcji spółki. W zamian za wpłaty otrzymali także pakiety benefitów crowdfundingowych, na przykład zaproszenie na zjazd inwestorów, PINTA Party, zestawy piw, vouchery gadżety, a także wyjazd na PINTA Hop Tour, w ramach której do tej pory PINTA odwiedziła Argentynę, RPA i Tasmanię.

Piwna rewolucja vol. 3

Dzięki kampanii crowdfundingowej powstanie browar specjalizujący się w produkcji piw premium, starzonych w beczkach po mocnych alkoholach. – Od początku piwnej rewolucji wierzyliśmy w siłę społeczności zgromadzonej wokół marki PINTA. To dlatego zdecydowaliśmy się na zwrócenie się do miłośników naszych piw i zaprosiliśmy ich do udziału w naszym nowym przedsięwzięciu, jakim jest PINTA Barrel Brewing. Tak wielkie i hojne wsparcie naszych planów to jest prawdziwy piwny sztos! – podsumował Ziemowit Fałat, współtwórca Browaru PINTA sp. z o.o. i współtwórca konceptu PINTA Barrel Brewing SA. – Jesteśmy podekscytowani możliwością spotkania naszych inwestorów podczas specjalnego zjazdu, który odbędzie się już 3 sierpnia – dodał.

PINTA zaczynając warzyć „Atak Chmielu” w 2011 roku odmieniła piwny rynek opanowany przez browary koncernowe. Osiągając cel zbiórki, założyciele browaru PINTA oraz twórcy PINTA Barrel Brewing nie tylko otwierają kolejną piwną rewolucję, ale też pobili crowdfundingowy rekord Polski.

Na podstawie naszych analiz, informacje o top 20 kampaniach crowdfundingu udziałowego osiągających w ostatnich latach wartości od 400 tys. zł do około 4 mln zł zostały opublikowane przez cztery wiodące platformy. Gratulujemy spółce PINTA Barrel Brewing rekordowego wyniku, z którym uplasowała się na pierwszym miejscu wśród największych zbiórek. Taki wynik dowodzi, że PINTA przygotowała dobry biznesplan, przekonujący dla inwestorów i osiągnęła to, co stanowi serce crowdfundingu: zaangażowaną społeczność – powiedział Jakub Niestrój, prezes Crowd Ventures sp. z o.o. (platforma Crowdway).

Starzone znaczy premium

Piwa Barrel Aged to kategoria premium, która w Polsce właśnie się kształtuje. Twórcy Browaru PINTA, Ziemowit Fałat, Grzegorz Zwierzyna i Marek Semla, dostrzegli tę niszę i postanowili ją zagospodarować. Do tej pory PINTA jako browar kontraktowy warzyła piwa tego typu w wynajmowanych zakładach, co ograniczało skalę i możliwości kontrolowania procesu. 

Nowy browar będzie warzyć piwa starzone w drewnianych beczkach z rozmachem znacznie przekraczającym obecne możliwości całej polskiej czołówki browarów, które robią piwa typu Barrel Aged – powiedział Grzegorz Zwierzyna, prezes PINTA Barrel Brewing SA. – Zebrana kwota wystarczy, by wznieść budynek browaru i w pełni go wyposażyć – dodał prezes. 

Sercem nowego browaru będzie dwunaczyniowa warzelnia o wybiciu 8 hektolitrów. W obiekcie stanie 7 zbiorników, przeznaczonych na trzy linie piw: mocnych, dzikich i eksperymentów. Do tego dwa blending tanki oraz taca chłodnicza do szczepienia brzeczki dzikimi drożdżami. Całości dopełnią dwa wielkie drewniane zbiorniki fermentacyjno-leżakowe o poj. około 2,5 tys. litrów oraz 500 beczek po różnych destylatach. Piwowarzy z PINTY już sprowadzili beczki z Hiszpanii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Szkocji, Jamajki i Barbadosu.

Spośród 12 piw leżakowanych w beczkach, które dotychczas uwarzyliśmy, aż 9 jest w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych piw pod marką PINTA. Starzone piwa robi się w naszym kraju od 2013 roku, ale PINTA Barrel Brewing będzie pierwszym w Polsce browarem specjalizującym się w tej metodzie produkcji – powiedział Bartłomiej Ociesa, piwowar PINTA Barrel Brewing SA.

Browarniczy kompleks w Wieprzu

Specjalistyczny browar PINTA Barrel Brewing powstanie tuż obok właśnie otwieranego zakładu Browaru PINTA Sp. z o.o. Spółka czeka na dopełnienie ostatnich formalności, by oficjalnie otworzyć własny browar. Możliwości produkcyjne „tradycyjnego” browaru PINTY będą na początku wynosić 20 tys. hektolitrów rocznie, a „beczkowego” 2,1 tys. hektolitrów już po pierwszym roku działalności. – Działalność dwóch odrębnych browarów pozwoli na całkowite rozdzielenie linii technologicznych dla piw fermentowanych odpowiednio typowymi drożdżami piwowarskimi oraz drożdżami dzikimi z okolic rzeki Soły – wyjaśnił Ziemowit Fałat.

W ramach inwestycji w Wieprzu koło Żywca do 2021 roku powstanie też taproom PINTY. Będzie to miejsce degustacji piw rzemieślniczych, w tym leżakowanych w beczkach, a także przestrzeń do spotkań entuzjastów piw rzemieślniczych i akcjonariuszy PINTA Barrel Brewing.

Totalny Atak Chmielu

Piwowarzy z PINTY najpierw odtworzyli praktycznie jedyny czysto polski styl piwny – Grodziskie, a później uwarzyli mocno nachmieloną amerykańską odmianę India Pale Ale „Atak Chmielu”. Tak zaczęła się piwna rewolucja w Polsce, która dziś oznacza ponad 2 tys. nowych piw rocznie i niemal co tydzień powstawanie nowego browaru rzemieślniczego.

Dziś miłośnicy piw rzemieślniczych dobrze znają najpopularniejsze piwa ze stałej oferty browaru PINTA: od Ataku Chmielu (American IPA), przez A ja pale ale (American APA) po Pierwszą Pomoc (Polski Lekki Pils). Co miesiąc piwowarzy serwują swoim zwolennikom: „PINTĘ Miesiąca”, czyli premierowe piwo w eksperymentalnym stylu, które trafia do pubów w Polsce i zagranicą. W sumie w ciągu 8 lat PINTA uwarzyła piwa w ponad 150 stylach i odmianach, dostępnych obecnie, obok pubów, także w sklepach specjalistycznych, sieciach handlowych, na stacjach paliw i podczas piwnych festiwali.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF