Polacy wybierają rowery na majówkę

Coraz droższe wycieczki zagraniczne oraz ceny w Polsce spowodowane drogimi paliwami oraz inflacją sprawiają, że coraz więcej Polaków decyduje się na spędzenie czasu na rowerze podczas nadchodzącej majówki. Aktywny wypoczynek z jednośladem w roli głównej to idealny sposób nie tylko na weekendowe wyprawy, lecz także dłuższe wakacyjne wyjazdy.

 

Oprócz aspektów ekonomicznych i funkcjonalnych rower przekonuje do siebie również osoby, dla których ważne jest zrównoważone podróżowanie oraz jak najmniejsza ingerencja w środowisko naturalne. Eksperci zauważają rosnące zainteresowanie nowymi rowerami i prognozują, że Polacy będą coraz więcej czasu spędzać na dwóch kółkach – zarówno rekreacyjnie, jak i podczas codziennych dojazdów.

Polacy na dwóch kółkach

Rower to uniwersalny i wygodny środek komunikacji, który sprawdzi się na co dzień, jak i podczas urlopu. Najnowsze badania pokazują, że już jedna trzecia Polaków planuje kupić rower w ciągu najbliższych miesięcy, podczas gdy przed rokiem taką chęć deklarowała jedna czwarta badanych. Ankieta zrealizowana przez agencję badawczą Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów KROSS pokazuje też, że Polacy najczęściej chcą korzystać z nowego roweru podczas jazdy rekreacyjnej po okolicy (67%), dojazdów do sklepu i znajomych (38%), wybierają się na nim w podróże i na wyprawy rowerowe (36%) oraz dłuższe, jednodniowe wycieczki (30%). Z roweru jako środka dojazdu do pracy i szkoły korzysta niemal co czwarty ankietowany. Analitycy rynku nie mają wątpliwości – Polacy przesiadają się na rowery. Już 80% ankietowanych Polaków przyznaje, że ma własny rower. To kolejny obserwowany wzrost, gdyż rok temu w tym samym badaniu posiadanie własnego roweru deklarowało 71% ankietowanych.

– Polacy przekonali się, że to właśnie rower jest doskonałym sposobem na udaną, pełną emocji aktywność fizyczną – zarówno na co dzień, jak i podczas wyjazdów weekendowych. Wśród najczęściej poszukiwanych modeli są rowery miejskie, górskie oraz dziecięce. W badaniach widać także rosnącą popularność rowerów elektrycznych. Odsetek Polaków, którzy poszukują roweru ze wspomaganiem elektrycznym znacznie wzrósł – z 5% na początku 2021 r. do 10% obecnie. Jesteśmy dumni, że spośród osób kupujących eBIKE najczęściej wybieraną marką jest KROSS – mówi Kacper Sosnowski, Dyrektor Rozwoju Biznesu i Wiceprezes Zarządu.

Dlaczego rower?

Przesiadka na rower to przede wszystkim znaczne korzyści zdrowotne. Jazda na rowerze obniża poziom stresu i wyzwala endorfiny, co pozytywnie wpływa na samopoczucie, poprawia efektywność oraz wydajność pracy. Im więcej czasu na rowerze, tym lepsza kondycja i odporność.
Na wybór roweru coraz większy wpływ ma również aspekt finansowy. Dzięki jednośladom użytkownicy nie muszą martwić się o rosnące koszty utrzymania samochodu, cen paliw czy drogie parkowanie w centrum. Rachunek ekonomiczny jednoznacznie przemawia za wyborem roweru – zarówno w przypadku ograniczenia korzystania z samochodu w mieście, gdy tylko jest to możliwe, jak i całkowitej przesiadki na rower.

Rosnąca świadomość ekologiczna również ma wpływ na wzrost popularności jednośladów. Świadomy wybór środków komunikacji to coraz częściej obserwowany trend. Rowerzyści przyczyniają się do redukcji dwutlenku węgla czy tlenków azotu, ale też ograniczenia poziomu hałasu w miastach. Jednoślady zastępują samochody nie tylko podczas codziennych dojazdów, ale stają się atrakcyjną alternatywą podczas weekendowych i wakacyjnych wyjazdów – pozytywny wpływ na środowisko naturalne idzie w parze z oszczędnościami.

Ekonomiczna opcja wyjazdowa

Weekendowa wyprawa czy nawet dłuższy wyjazd wcale nie muszą oznaczać dużych wydatków. Szczególnie dla tych, którzy poznali bikepacking, czyli podróżowanie rowerem „na lekko”, z niedużym bagażem umieszczonym w torbach lub sakwach, co ma kluczowe znaczenie dla komfortu jazdy, szczególnie na dłuższych dystansach. Ten trend dotarł także do Polski i staje się coraz bardziej popularny. Bikepacking stał się możliwy dzięki nowemu podejściu do przewożenia bagażu na rowerze, ale również dzięki popularyzacji rowerów gravelowych.
Swoją przygodę z bikepackingiem można rozpocząć wspólnie z polskim producentem KROSS, który oferuje szeroki wybór rowerów gravelowych oraz akcesoriów i odzieży, idealnych na wyprawy rowerowe „na lekko”. Doradcy w salonach firmowych KROSS podpowiedzą co warto ze sobą zabrać, jak się przygotować i o czym pamiętać, przygotowując się do swojej podróży.

::

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF