...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Poland Soul Travel odkrywa najpiękniejsze zakątki Polski dla Austriaków i Szwajcarów

Bieszczady, Lubelszczyzna, Mazury, polska Jura (Jura Krakowsko-Częstochowska), Ziemia Kłodzka - to te regiony Polski poznają w tym roku mieszkańcy Austrii i Szwajcarii. Wszystko za sprawą kampanii Poland Soul Travel, której to druga edycja właśnie się rozpoczęła.

 

Czy promocja Polski musi opierać się na wielkich miastach i najbardziej znanych atrakcjach? Kolejna odsłona projektu Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu przełamuje ten schemat. Kampania, korzystając z trendu slow, pokazuje to, co nad Wisłą najpiękniejsze: dziką naturę, warunki do uprawiania sportów, wyjątkową historię, której echem są unikatowe zabytki kultury, zdrowe jedzenie i tworzone z pasją domy gościnne, w tym przede wszystkim gospodarstwa agroturystyczne.

W tym roku pasjonaci podróży poznają porośnięte pierwotną puszczą Bieszczady z jedną z największych w Europie populacji dzikich zwierząt, a także sielską, rolniczą Lubelszczyznę, z jej unikalną wersją włoskiego renesansu. Austriacy i Szwajcarzy odkryją również krainę tysiąca jezior wyróżnioną w finale konkursu na 7 Nowych Cudów Świata – Mazury, polską Jurę, czyli uwielbiany przez wspinaczy, krasowy region pod Krakowem, a także naszpikowaną atrakcjami Ziemię Kłodzką, gdzie na przykład kręcono „Opowieści z Narnii”.

O swoich ukochanych regionach Polski opowiedzą lokalni przewodnicy – gospodarze starannie wybranych, prowadzonych z oddaniem i smakiem pensjonatów, obrońcy przyrody, pasjonaci i promotorzy sportów, organizatorzy docenianych festiwali. Poland Soul Travel obejmuje także intensywną współpracę z lokalnymi organizacjami turystycznymi z wybranych regionów, touroperatorami oraz influencerami i dziennikarzami.

 

Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców w Austrii i Szwajcarii, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie. Aktywna obecność kampanii w social mediach, sześć indywidualnych podróży austriackich i szwajcarskich influencerów, dwie podróże prasowe, siedmioodcinkowy podcast i współpraca z popularną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot dały wielki efekt promocyjny. A przede wszystkim nowe opowieści o Polsce, dzięki którym odwiedzają ją ciekawi polskiego piękna turyści.

Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę – mówi Marcin Płachno, Dyrektor ZOPOT Wiedeń. – Posługując się nomenklaturą ekonomiczną: mamy doskonały, niepowtarzalny i komplementarny produkt, pozostaje jedynie skutecznie o nim opowiedzieć, tak aby każdy, kto o nim usłyszy, chciał go zobaczyć, poczuć i zasmakować. Jestem przekonany, że nasza kampania spełni tak wytyczony kierunek – dodaje.

Współautorem koncepcji projektu i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, a koordynacją zajęła się Agnieszka Kiewicz. Za media społecznościowe odpowiada austriacka agencja CMVisuals, działaniami z zakresu Public Relations kieruje polska agencja oLIVE media.

Sercem kampanii  jest strona www.polandsoultravel.com,

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF